Volt egy időszak, amikor a drága éttermekre és nyaralásokra való költekezés pazarlásnak számított. Ehhez képest a McKinsey & Company februári jelentése arra mutat rá, hogy a fiatalabb generációk számára az élelmiszer vált a legfontosabb kiadási prioritássá.

A cég több mint 4000 embert kérdezett meg a saját kutatásában, a baby boomerektől az X generációsokig, hogy milyen kategóriákban költekeznének idén. az Y- és a Z-generációs válaszadók a legelőkelőbb helyen az élelmiszereket jelölték meg, megelőzve az éttermeket, bárokat, az utazást, a szépség- és testápolási termékeket, a ruházati cikkeket és a fitneszeszközöket – írja a Business Insider.

A kutatás alapján először az Y-generációsok válnak szülővé, így inkább magukra, a partnerükre és a gyermekeikre költenek. A lap szerint ez jelentős elmozdulás 2018-hoz képest, amikor a baby boomerek és az X-generációsok még mindig többet költöttek élelmiszerre, mint az Y-generáció szülöttei.

A Z-generáció ugyanakkor drága, minőségi élelmiszerekre költ inkább.

Az egyik 23 éves válaszadó a lapnak azt nyilatkozta, hogy másfél hét alatt nagyjából 130 dollárt költ élelmiszerekre, különösen minőségi üdítők és rágcsálnivalókra, például fehérjeszeletekre.

Hogy a divatos termékekre mennyire könnyen költekeznek a fiatalabb generációk, azt jól mutatja, hogy a Liquid Death ásványvíz márka értéke a Forbes szerint nemrég 1,4 milliárd dollárra szökött. Peter Pham, a Liquid Death egyik befektetője korábban úgy nyilatkozott, hogy a márka sikerének egy része a fiatalokat célzó vonzerejének köszönhető.

Látták, hogy elveszik a nyugdíjat, a Z-generáció már nem kér a robotolásból

A Z generáció előnyben részesíti az életet a munkával szemben, személyes életüket és jólétüket helyezik előtérbe, mert azt látták, ahogy az idősebb generációk semmire sem mentek az állandó robotolással.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->