Az EU közölte, egy hónapot adott a kínai vállalatnak, hogy reagáljon a vádakra, különben pénzbírsággal kell számolnia az uniós országokban történt eladásai miatt, ahol a megállapítások szerint jogszabályokat sértett – írja a BBC. 

Számunkra továbbra is elsődleges fontosságú, hogy az európai fogyasztók biztonságos, megbízható és élvezetes online vásárlási élményben részesülhessenek

 – mondta el a Shein szóvivője.

Az EU hétfőn közölte, hogy az uniós fogyasztóvédelmi hatóság folyamatban lévő vizsgálata „számos olyan gyakorlatot talált, amelyek sértik az uniós jogokat, a fogyasztók mégis találkoznak velük a Shein-en történő vásárlásuk során. 

Ide sorolhatók többek között a félrevezető információk, a megtévesztő termékcímkék, és a valóságnak nem megfelelő fenntarthatósági állítások. 

Olyan esetek is előfordultak, amikor a vállalat úgy tett, mintha jobb ajánlatokat kínálna, olyan árengedményeket mutatva, amelyek nem a tényleges korábbi árakon alapultak, de voltak hamis határidők is a nyomásgyakorlás érdekében.

Az EU arra is felszólította a Sheint, hogy gondoskodjon arról, hogy termékértékelései és értékelései „ne legyenek félrevezető módon bemutatva a fogyasztók számára”.

A Shein már korábban is támadások kereszttüzébe került üzleti gyakorlata miatt, többek között a 75 órás heti munkaidővel, amely sérti a kínai munkaügyi törvényeket. De olyan eset is előfordult, amikor a kínai cég ügyvédje többszörösen megtagadta a válaszadást a kérdésre,  honnan is szerzi be a gyapotot a kiskereskedő . 

26 focipályányi raktárral újít be a vámoktól ódzkodó Shein Vietnámban

A vámpolitika árnyékában a kelet-ázsiai e-kereskedő platform óriási raktárat bérel a délkelet-ázsiai országban, ahol más terveket is dédelgetnek. De a vámaggodalmak azonban komoly veszélyt tartogathatnak.
Bővebben>>>