Habár a BYD inkább jelen van az európai köztudtaban, ám egy másik kínai brand is a befektetői figyelem középpontjába került. 

Az Xpeng hongkongi részvényei csütörtökön több mint 10 százalékot emelkedtek az optimista eredmények és a vártnál erősebb második negyedévi bevétel-előrejelzések nyomán.

A részvényár elérte a 85,5 hongkongi dollárt (10,86 dollár), az év elejétől számított nyereség pedig erősen a 80 százalékos nyereség felé közelít. 

A vállalat amúgy kulcsszereplő Kína elektromos járműpiacán, ám a brutális verseny és a viszonylag gyenge belföldi kereslet miatt mégsem olyan könnyű valódi nyereséget termelni.

A kantoni székhelyű autógyártó első negyedéves bevétele mindenesetre több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a szerdán közzétett eredmények szerint, és ez a felpörgő eladásoknak köszönhető. 

Az Xpeng a CNBC által idézett beszámolója szerint az idei év első három hónapjában 94 008 járművet szállított le, ami több mint négyszerese az egy évvel korábbi értékesítési volumennek.

Ez a javuló árbevétel segített a vállalatnak az első negyedévi nettó veszteségét 664 millió jüanra csökkenteni az egy évvel korábbi 1,37 milliárd jüanhoz képest.

Automotive Summit: „Brutális verseny jön a kínai barátainknak köszönhetően”

Magyarországon a fizetések messze nem emelkednek olyan arányban, mint az autóárak – ez pedig komoly hátráltató tényező. Pedig a régióban nem mindenhol ilyen szomorú a kép, Csehországban a magyarországinak kétszerese az autópiac mérete. Lendület vagy lassítás: mit tartogat 2025 az importőrök számára? Össze kell-e rezzenni a kínai márkák nyomulásától? Az Automotive Summit konferencián húsba vágó kérdéseket feszegettek. >>>

Az elemzők arra számítanak, hogy az Xpeng már az idei negyedik negyedévben nyereségessé válik, köszönhetően az erős értékesítési lendületnek és az új modellek dömpingjének.

„Arra számítunk, hogy az Xpeng 2025 negyedik negyedévében nullszaldós lesz, és 2026 első negyedévéhez képest fordulatot mutat” – közölték az UOB Kay Hian elemzői csütörtöki közleményükben, amelyben arra számítanak, hogy „egy erős termékciklus” továbbra is az Xpeng eladásait fogja hajtani.

A brókercég továbbra is vételi ajánlást tart fenn a részvényre, és a célárat 150 hongkongi dolláron tartja – ez több mint 76 százalékos emelkedést jelent a jelenlegi árfolyamhoz képest.
Az Xpeng számos új terméket dobott piacra az elmúlt hónapokban, köztük a népautónak szánt MONA márkát és a megújult X9 zászlóshajó modellt. Az autógyártó azt is bejelentett, hogy eltökélt célja, hogy az év végére megkezdje a 3-as szintű vezetéstámogató rendszerrel felszerelt járművek tömeggyártását Kínában, ami jelentős előrelépést jelent a jelenleg elterjedtebb 2-es szintű rendszerekhez képest.

Az Xpeng részvényeivel az amerikai tőzsdén is kereskednek, az árfolyam 13 százalékkal emelkedett, és 22,25 dolláron zárt, ami több mint 88 százalékos éves emelkedést eredményezett. 

A rivális BYD hongkongi részvényei idén eddig több mint 74 százalékos, a Li Auto több mint 22 százalékot emelkedtek, míg a NIO több mint 11 százalékot veszített értékéből.