Az európai, köztük a szlovákiai fogyasztókat egyre kevésbé befolyásolják a médián érkező negatív hírek - idézte a pozsonyi Új Szó a GfK legújabb felmérését. Az elemzés szerint a tavalyi utolsó negyedévben uniós szinten csaknem hat ponttal, 17,9 pontra nőtt a fogyasztói bizalom indexe, amire 2008 óta nem volt példa.
Az európai média a tavalyi utolsó negyedévben ontotta a híreket a szíriai háborúról, a terrorveszélyről, az amerikai elnökválasztás negatív hatásáról és a nemzeti radikális pártok térnyeréséről. Úgy tűnik, az emberek belefásultak ezekbe a hírekbe, és csak azokra az információkra figyelnek, amelyek érintik az anyagi helyzetüket - vélik a piackutatás készítői.
A fogyasztói bizalmi index Szlovákiában a tavalyi utolsó negyedévben 28,2 pont volt, ami öt ponttal magasabb, mint egy évvel korábban. A lakosság nagy része azzal számol, hogy folytatódik az ország gazdasági növekedése, ezért nőhet a fizetésük, és bátrabban költekeznek, mint korábban.
Legolvasottabb
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Úszó vb: a kormányzat úgy újítaná fel a Duna Arénát, hogy a szervezők nem akarják használni
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron