A Magyar Közlönyben megjelent rendelet a hivatalos iratok postai kézbesítéséről szóló 2012-es jogszabályt módosítja.
A módosító rendelet feltételesen fogalmaz akkor, amikor kimondja, hogy az egyetemes postai szolgáltató (a Magyar Posta Zrt.) a hivatalos irat feladásához elektronikusan visszakereshető, elektronikus formában rögzített adatbázist előállító elektronikus alkalmazást hozhat létre. Ehhez a hivatalos iratok feladói ingyen férhetnek hozzá, sőt a használata számukra kötelező lesz. Ez azt jelenti, hogy a tértivevényes iratokat elektronikusan lehet nyomon követni.
A második értesítőben megjelölt átvételi határidő eredménytelen elteltét követően a posta az elektronikus dokumentumon feltüntetendő "nem kereste" jelzéssel a feladónak visszaküldi az iratot.
Az eredeti rendelet úgy szólt, hogy a posta 2020 első napjáig köteles a hivatalok rendelkezésére bocsátani a tértivevényeket, azt követően a hivataloknak kell azokat előállítaniuk. A mostani módosítás megengedi, hogy a posta által készített tértivevényeket 2020. június 30-ig használják a hivatalok.
A rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló