Hatalmas meglepetésre Veszprém önkormányzata eredménytelennek nyilvánította a helyi közösségi közlekedésre kiírt közszolgáltatási pályázatot és nem hirdetett eredményt - derül ki a város közleményéből. Az indoklásban mindössze annyi áll, hogy az egyik pályázó nem tett a kiíró számára megfelelő ajánlatot, a másik jelentkező érvénytelen pályázatot nyújtott be. A közgyűlés emellett arról is döntött, hogy a város a jelenlegi szolgáltatónak a Balaton Volánnak (BV) megbízatását újabb, legfeljebb 2 évre meghosszabbítja.

Az Orangeways City Kft. és az Orangeways Dél-Alföld Kft. alkotta konzorcium pályázata formai hibákat tartalmazott, emellett a többszöri hiánypótlási felhívás ellenére sem megnyugtatóan bizonyítani a járművek műszaki alkalmasságát - tájékoztatta lapunkat Józsa Tamás kabinetfőnök. A BV pályázata ugyan formailag és tartalmilag is rendben volt, a szolgáltatásért kért hozzájárulás viszont túlzott terhet rótt volna az önkormányzat költségvetésére - fogalmazott Józsa, aki további részleteket nem kívánt elárulni.

A pályázat érvénytelenítése mellett szólt az is hogy a város 10 évre nehezen tudná elkötelezni magát, hiszen még a jövő évi költségvetés keretszámai sem ismertek. Emellett a finanszírozási jogszabályok és a Volán társaságok is komoly átalakulás előtt állnak, érdemes tehát a döntéssel megvárni a változásokat. A jelenlegi érvényben lévő szolgáltatási szerződés anyagilag kedvezőbb a városnak - tette hozzá a kabinetfőnök. Kérdés azonban, hogy az eddig is veszteségesen szolgáltató BV miért vállalná kevesebbért még két évig, amikor a pályázaton kért kilométerenkénti hozzájárulást nem kapja meg a várostól? A Balaton Volán vezetőségét nem sikerült telefon elérni.

Kovács Miklós az Orangeways vezérigazgatója értetlenül áll a város döntése előtt, állítása szerint a benyújtott dokumentáció minden a pályázati kiírásban fogalt követelményeknek megfelelt miközben jóval alacsonyabb áron vállalták volna az üzemeltetést. Veszprém önkormányzata júliusban hirdetett pályázatot a helyi közösségi közlekedés szervezésére, a megbízatás tíz évre szól, a pályázati kiírás szerint a legjobb ajánlatot benyújtó pályázóval kötik meg a szerződést.
Az október 10-én tartott tenderbontást követően kiderült, hogy a BV kilométerenként 499 forintért vállalná a szolgáltatást a jelenleg is használatban lévő gépjárműparkjával, az Orangeways azonban 427 forintos ajánlattal állt elő, 45 vadonatúj, sűrített földgázzal (cng) működő busz beszerzése mellett.

A veszprémi közösségi közlekedést évek óta veszteségesen üzemelteti a BV aki idén 185 millió forint üzemeltetési hozzájárulást kért a várostól azonban mindössze 117,2 milliót kapott − mondta a Napinak Gertsmár Ferenc LMP-s önkormányzati képviselő. Az ellenzéki politikus elmondása szerint a testülettől sem kapott magyarázatot arra, hogy milyen forrásból és mennyit terveznek fordítani a továbbiakban a közösségi közlekedésre. A közgyűlés felhatalmazásával a polgármester tárgyalásokat kezdeményez a BV-vel a szolgáltatás folytatásának feltételiről, két éven belül pedig új pályázatot írnak ki a város - szól a hivatalos álláspont.