A kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére 14 százalékkal nőtt a hazai digitális reklámpiac 2012-ben, nagysága elérte a 35,65 milliárd forintot - derül ki az IAB Hungary megbízásából a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. végezte felmérésből.

Digitális reklámköltés (milliárd forint)
Költés 2011-ben2012-benVáltozás (százalék)
Display14,98816,78912
Search9,80012,43327
Listings4,6734,6530
E-mail0,948880,000-7
Mobil0,740896,000n. a.
Összesen31,14835,65014
Forrás: PwC/IAB
Forrás: Forrás: PwC/IAB

Az adatokból az is kiderül, hogy a hazai piaci folyamatok összhangban vannak az európaiakkal, folyamatos a digitális reklámköltések növekedése. Itthon továbbra is a display (a hagyományos banner) szegmens a legnagyobb. Tavaly az előző évhez képest a hazai és nemzetközi szereplőket egyaránt magába foglaló szegmens 12 százalékkal növekedett, a teljes költéshez viszonyított részaránya azonban így kis mértékben csökkent. A teljes digitális költés növekedéséhez legnagyobb mértékben a továbbra is dinamikusan bővülő search (a szöveg alapú, kereső) szegmens (search és non-display PPC rendszerek) járult hozzá, ami így nem csupán abszolút értékben, de piaci részarányát tekintve is tovább erősödött. A listing (az "apróhirdetés") szegmens stagnált, azon belül az ár-összehasonlító kivételével a többi alszegmens csökkent. Az email marketingre fordított költések most először csökkentek, a mobil reklámozás ellenben töretlen dinamikával növekszik.