Komoly kalamajka körvonalazódik a V-Híd Zrt. háza táján: Mészáros Lőrinc egyik legjövedelmezőbb cégének alvállalkozói közül ugyanis többen csak késve kapnak szerződést, és sok esetben a kifizetések is csak csúszva érkeznek meg – adta hírül a 444.hu.

Még július elején történt, hogy a lap a korábban a V-Híd által elnyert „Ferencváros–Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítés” elnevezésű projektnél próbálta kideríteni, pontosan kinek is dolgoznak az ott dolgozók, Majd fény derült rá, hogy ők az alvállalkozók. Ám, ahogy arról a portál a V-Híd magas köreiből megbizonyosodott, a munkásokat foglalkoztató cégnek semmilyen szerződése nem volt arra a munkára, amit aznap elvégzett, hivatalosan nem lett volna azon a területen semmi keresni valója.

Ezenkívül Adonyban és Budapesten két másik vasúti építkezésénél szintén hasonló felállást tapasztaltak.

A V-Híd voltaképpen monopolhelyzetben viszi a MÁV beruházásait, a való munkát azonban az alvállalkozók esetenként szerződés nélkül végzik. Évek óta késve kapnak szerződést, és sok esetben a kifizetés is jelentős késedelemmel érkezik az érintett cégek szempontjából.

Ebből viszont mostanra csődközeli helyzet alakult ki több alvállalkozó esetében is.

A felcsúti milliárdos nevéhez fűződő V-Híd tavalyi részletes beszámolójából kiderül, hogy 87,1 milliárd forint jutott kifejezetten „építés szerelési munkákhoz kapcsolódó igénybe vett szolgáltatásokra”. Ez az összeg az, amit az alvállalkozóknak fizettek ki a munkák elvégzéséért – habár fizikai munkásokat nem alkalmaz a társaság. Ám a cég szinte teljes bevétele, több mint 98 százaléka 2024-ben építési munkákra szóló közpénzes megbízás volt, s ez összesen 184,5 milliárd forintot jelent.

Stratégiai szövetséget kötött a V-Híd Csoport és a BME

Új szintre emeli a partneri viszonyt a V-Híd a BME-vel, ettől pedig számos innovációt és eredményt remélnek. Úgy gondolják, az egész iparág prosperál majd mindebből. A magyar vállalkozásokkal kapcsolatban is vannak terveik. Bővebben.