A Foodora szerint a reklámkampányaik célja az, hogy átláthatóan és teljes körűen tájékoztassanak. Emlékeztettek, hogy a hatóság megállapítása szerint egyes hirdetésekben nem megfelelő betűmérettel tüntették fel az ajánlat részleteit, azt ugyanakkor cáfolják, hogy az ajánlat részleteit szándékosan hallgatták volna el. A hirdetési felületeiken, valamint az applikációjukban és a webes felületükön is minden információ elérhető a rendelési folyamat megkezdésétől.

A Foodora kiemeli reakciójában azt is, hogy a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába. Leszögezték, mindig is a jogalkotó szándéka szerint kívánnak eljárni, ezért túlzásnak tartják az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot.

„A 16 hónapig tartó, 13 körös adatszolgáltatás során újabb kérdések merültek fel, amelyekre újabb válaszokat adtunk, azokat pontosítottuk” – írták.

A vállalat kiemelte, hogy elkötelezettek a megrendelők kiváló rendelési élménye, valamint a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadják a Gazdasági Versenyhivatal fejlesztő javaslatait.

Pénteken a GVH közölte, hogy több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki a Foodora ételkiszállító vállalatra, mert a 2023 őszén hirdetett kuponakciójában elhallgatta, hogy a 2000 forintos kedvezmény és az ingyenes szállítás csak 6000 forint feletti rendelések esetében váltható be. Ezzel a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

Az ételfutárokra beérkező panaszok miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium még 2024 novemberében jelentette be, hogy fogyasztóvédelmi eljárás indulhat velük szemben.

Hihetetlen dolgokról számolnak be az ételfutárok, tényleg ekkora a baj?

November elején rendkívüli fogyasztóvédelmi eljárást rendelt el a Nemzetgazdasági Minisztérium a Wolt és a Foodora ételfutár-szolgáltatók esetében. Az indoklás szerint az illetékes hatósághoz számos panasz érkezett. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.