A közlekedést érintő törvények módosítására készülnek az Országgyűlésben. 

Nagy Bálint közlekedési államtitkár a javaslat egyik fontos elemeként beszélt a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozás továbbfejlesztéséről. Az Infostart tudósítása szerint a képviselő azzal érvelt, hogy egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így annak használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezetszennyezését.

Pont ezért javasolják a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását, továbbá

a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését.

Az ígéretek szerint a kedvezmény továbbra is csak a helyi lakosokat fogja érinteni.

szocialista képviselő Gurmai Zita azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy a kormány által beterjesztett javaslatban a számos technikai módosítás mellett

van egy aprónak tűnő, de súlyos beavatkozás az önkormányzati autonómiába a közösségi autóbérlő rendszerekre hivatkozva.

Szerinte a belvárosban már rövid távon is fennakadásokat eredményezhet, hogy a törvényjavaslat a jövőben lehetővé tenné a közösségi autóbérlő cégek gépkocsijai számára, hogy a helyi lakosságnak fenntartott parkolóhelyeket is igénybe vegyék.

Az önkormányzatoknak kötelességük lesz ezeket a kéréseket teljesíteni, holott éppen azért hozott létre ilyen parkolóhelyeket, hogy azokat este hat után csak a helyi lakosok használhassák – mutatott rá.

Szigort szorgalmaz a zöld rendszámos autók ügyében a népítélet

A hónap elején robbant a bomba, hogy a kormányzat megelégelte a zöld rendszámokkal kapcsolatos visszaéléseket, és hamarosan kizárhatja a plug-in hibrideket a zöld rendszám használatára jogosult gépjárművek közül. Bár egyelőre nincs hír a társadalmi egyeztetésről, az Economx a Pulzus közvélemény-kutató segítségével megvizsgálta a közvélemény álláspontját a kérdésben. Bővebben --->