A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében azt írja, számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben az eljáró kormányhivatalokhoz.
A tárca megfogalmazása szerint miközben hetek óta nem szállítanak ki egyes csomagokat a vásárlóknak, gyakran nem elérhetők az ügyfélszolgálatok, nem megfelelően kezelik a panaszokat, és így a fogyasztók széles köre súlyos károkat szenved.
Kapcsolódó
Ezért a minisztérium felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Már a nyár folyamán is arról beszéltek a szakszervezetek, hogy az egyre nagyobb munkaerőhiány miatt a kézbesítési piac rövidesen kritikus helyzetbe kerülhet. A Sameday futárszolgálat mostanra már látványos üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel küzd, emiatt pedig egyre több károsult vásárló van.
Borítékpénz a futároknak: visszaélnek a helyzettel a kézbesítő cégek
Zsebbe kapják a fizetésük nagyobb részét a csomagkiszállítást végző futárok több ismert piaci szolgáltató alvállalkozóinál, ez áll a hajszolt munkatempó és a kézbesítési fennakadások mögött – tudta meg az Economx.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora