A Magyar Lízingszövetség 2024-es adatai szerint a hazai lízingpiac a kihelyezések tekintetében 6,6 százalékkal, a szerződések darabszámában pedig 16,5 százalékkal bővült, miközben az állományi darabszám 7 százalékkal csökkent.

Az Euroleasing a dinamikusan változó piaci trendek ellenére is 25 százalékot meghaladó piaci részt tudhat magáénak az újonnan kihelyezett lízingállomány alapján, ezzel megőrizve vezető szerepét.

Erős teljesítmény

A lízingcsoport 2024-es adózott eredménye 5,6 milliárd forint volt, a bruttó hitelállomány 8 százalékkal, 610 milliárd forintra nőtt az év során.

A személy- és kishaszonjármű-, valamint motorkerékpár-finanszírozás szegmense a teljes lízing piac 56,8 százalékát tette ki 2024-ben, szemben az egy évvel korábbi 48 százalékkal. Az év első felében az alacsonyabb kamatok, valamint az importőri és kereskedői akciók lendítették fel a járműértékesítést, majd a harmadik negyedéves lassulást követően, az utolsó negyedévben, az emissziós szabályok változása játszott kulcsszerepet az eladásokban. Az Euroleasing stabilan tartotta a piacvezető szerepét a szegmensben.

A mezőgazdasági gépek finanszírozásában az állami támogatások kifutása jelentős visszaesést okozott: az új eszközök esetében 33 százalékos, a használtaknál 15 százalékos csökkenés mutatkozott. Az Euroleasing ennek ellenére nemcsak megőrizte piacvezető szerepét a szegmensben, hanem részesedését is növelte, amit a kulcsfontosságú mezőgazdasági gépforgalmazói együttműködések, a limitszemléletű kiszolgálás és a hatékony bankcsoporton belüli keresztértékesítés tett lehetővé.

Hasonlóképpen a nagyhaszonjármű-piac 6 százalékos visszaesést mutatott 2023-hoz képest. Az Euroleasing megőrizte piacvezető helyét ebben a szegmensben is.

Ügyfélközpontúság és finanszírozás

„Tavaly minden harmadik mezőgazdasági eszközlízingben benne voltunk és csaknem minden negyedik lízinggel finanszírozott haszongépjárműbeszerzésben is közreműködtünk. A 2024-es tapasztalatokra és eredményekre építve olyan rugalmas finanszírozási konstrukciókat alakítunk ki, amelyek hatékonyan segítik ügyfeleinket abban, hogy könyebben tudjanak alkalmazkodni a gazdasági kihívásokhoz” – mondta Vály Judit, az Euroleasing vezérigazgatója.

Hozzátette, hogy az Euroleasing stratégiájában kiemelt szerepet kap az ügyfélközpontú megoldások fejlesztése, a digitális finanszírozási lehetőségek bővítése, valamint a fenntartható és zöld finanszírozási termékek bevezetése.