A díjemelés mindig nagyon érzékeny kérdés. Az elmúlt években az energiaköltségek, illetve az infláció jelentősen megnövelték a vállalat költségeit, és amikor két éve az inflációkövető díjkorrekciót bevezették, az egy szükségszerű lépés volt – nyilatkozta az Indexnek a Magyar Telekom vezérigazgatója. Rékasi Tibor hozzátette, ma már úgy érzik, hogy a mostani 3,7 százalékos díjemelést mérlegelve az a jobb döntés, hogy nem emelnek árat. A vezérigazgató úgy érzi, ezzel nemcsak a fogyasztók terheit csökkentik, hanem támogatják a kormányzati percepciót is, hogy a telekommunikációs szektor felelősségteljesen működik.
Rékasi Tibor azt is elmondta, hogy
„célunk, hogy a közös érdekek alapján olyan döntéseket hozzunk, amelyek hosszú távon mind a vállalat, mind a fogyasztók számára kedvezőek. Inflációkövető díjkorrekciót 2026 első fél évéig nem hajtunk végre, és ezzel próbáljuk elkerülni, hogy a fogyasztók számára további terhet jelentsen a gazdasági helyzet”.
A Telekom vezére elmondta, nem értei, mit jelent pontosan az extraprofit. A cég profitot termel, de ha az iparági benchmarkokat nézzük, a Magyar Telekom nem lóg ki a sorból. Az EBITDA- (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) arányuk a bevételhez képest nem tér el jelentősen a nemzetközi telekommunikációs szektor átlagától, tehát a vállalat eredményei inkább a középmezőnyben helyezkednek el, mind európai, mind nemzetközi szinten.
A vállalati stratégia a digitalizáció előmozdítására koncentrál, hatékonyan fektetnek be – mondta el a vezető. Beruházásaik az ország digitális alap-infrastruktúráját célozzák meg, hogy mindenki hozzáférjen az új lehetőségekhez.
Ha elvonják ezeket a forrásokat, és nem tudjuk tartani az eredeti beruházási terveinket, az komoly problémát jelenthet
– húzta alá Rékasi.
A Vodafone felvásárlásával kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy a felvásárlás nem a piac struktúrájának módosítását célozta, hanem a portfólió erősítését, hogy versenyképesebbé váljon. A felvásárlás célja, hogy egy tőkebefektető a saját telekommunikációs szolgáltatói portfólióját kiegészítse egy mobilszolgáltatóval, ezáltal egy teljes értékű szolgáltatót alakítson ki.
Ez egy teljesen normális üzleti lépés, és nem a piac struktúrája volt a döntő szempont, hanem az, hogy a cég integrált szolgáltatóvá váljon,
mint például a Magyar Telekom, amely mind mobil-, mind vezetékes szolgáltatásokat kínál.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Rövid határidőn belül fontos döntést kell hozniuk a fiataloknak
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Az Iránytű Intézet szerint kormányváltó a hangulat Magyarországon