Az 1300 milliárd forintot meghaladó éves árbevétellel magabiztosan őrzi piacvezető pozícióját a Lidl a magyar kiskereskedelemben.
A diszkontlánc a legfrissebb beszámoló szerint a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évben brutálisan erős, 1323,8 milliárd forintos árbevételt produkált, ami közel 14,4 százalékos növekedést jelent az előző évi 1157,4 milliárdhoz képest.
A cég magyarországi adózott eredménye – tehát a profit – enyhén, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra csökkent, azonban a hazai élelmiszerláncok közül így is Lidl Magyarország Bt. könyvelhette el a legnagyobb nyereséget.
Annak ellenére, hogy a diszkontáruház-lánc által befizetett adók összege közel 20 százalékkal: 60,7 milliárd forintról 72,1 milliárdra emelkedett.
A vállalat eközben komoly összegeket fordított a munkavállalóira: a bérköltség 13,5 milliárd forinttal, azaz közel 25 százalékkal, 67,8 milliárd forintra növekedett. Ez együtt járt a létszám bővülésével is, az alkalmazottak száma egy év alatt 894 fővel: 7292-ről 8186 főre emelkedett – írja a Pénzcentrum.
Így zártak a versenytársak
A versenytársak közül (akiknek az üzleti évük nincs eltolódásban a naptári év számításától, azoknak egy ideje már ismerjük az előző évi eredményüket):
- a Spar belföldi árbevétele 2023-ról 2024-re 881,5 milliárdról 923 milliárd forintra nőtt, ami több mint 41 milliárd forintos növekményt jelent. A vállalat azonban továbbra is komoly mínuszban zárt: egy év alatt mínusz 18,3 milliárd forintról mínusz 24,8 milliárd forintra romlott az adózott eredménye.
- Az Aldi is árbevétel-növekedést könyvelhetett el: 490 milliárd forintról 518 milliárdra nőtt a belföldi forgalom, viszont a cég adózott eredménye meredeken: 2023-as 9,5 milliárdos veszteségről 2024-re 27,4 milliárd forintnyi deficitre visszaesett.
- Az Auchan árbevétele lényegében stagnált, 445 milliárd forintról 444 milliárdra mérséklődött, viszont a francia hátterű lánc fordulatot ért el az eredmény szempontjából: a 2023-as 179 millió forintos veszteség után 2024-ben 1,2 milliárd forintos nyereséget tudott kimutatni.
- Mindeközben a Penny stabil növekedést mutatott mind árbevétel, mind nyereség szempontjából. A diszkontlánc árbevétele 487,8 milliárdról 518,2 milliárd forintra nőtt, miközben az adózott eredmény is emelkedett: 4,35 milliárd forintról 4,75 milliárdra.
Megállíthatatlan a kisboltok tömeges pusztulása
2024-ben több mint 5200-zal csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma, a nagyobb boltok alapterülete folyamatosan nőtt. A kisebb, kevésbé hatékony üzletek kiszorulnak a piacról, az online kereskedelem térnyerése pedig tovább erősíti ezt a folyamatot. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Na, ilyen hétvégére biztosan nem készültünk, a jóslatok nem váltak be
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben