Lázár János egy keddi sajtótájékoztatón azt mondta, hogy felülvizsgálják a KRESZ-t, átalakítják a B kategóriás jogosítvány megszerzését - erről a Világgazdaság ír.
Az építési és közlekedési miniszter szerint a magyar utakon a balesetek 60 százalékát a rossz járművezetői döntések okozzák. Gyilkosságnak tartom – röviden így értékelte Lázár János az Árpád hídon történt gázolást, amelyben egy vétlen kerékpáros az életét vesztette. Hangsúlyozta: az Építési és Közlekedési Minisztérium megkezdte a KRESZ felülvizsgálatát a Belügyminisztériummal közösen. Az átalakítást ősszel társadalmi egyeztetésre bocsátják.
A miniszter szerint azért van szükség a közlekedési szabályok módosítására, mert egyszerűen nem adnak választ az elmúlt húsz évben megváltozott közlekedési rendre.
A KRESZ nem követte le a változásokat. Modern, innovatív KRESZ-re van szükség, nem pedig olyan megközelítésre, hogy a közlekedés melyik szereplőjét támogatjuk és melyiket nem.
Szigorítanak és Lázár János szerint mérlegelik azt is, hogy alkalmazzák az átlagsebesség mérését Magyarországon. A tárcavezető azt is közölte, sem a gépjárműállomány nem olyan, mint Ausztriában, de a vezetői képességeink se olyanok – mondta.
Ezért kilátásba helyezte, hogy
a B kategóriás jogosítvány megszerzésének feltételrendszerét érdem újra kell gondolni.
Példaként említette: a jogosítványhoz kötött elméleti, gyakorlati tudás, valamint a pszichológiai alkalmasság is felülvizsgálatot érdemel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni