Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára a lapnak elmondta, hogy az elmúlt két évben nagyjából 6500 megkeresést küldött külföldre a NAV, az esetek legnagyobb részében az EU valamely tagállamába.
Legtöbbször az áfacsalások felgöngyölítéséhez kért segítséget a magyar hatóság, amely főként a látókörébe került magyarországi cégek külföldi üzleti kapcsolatairól és ügyleteinek körülményeiről érdeklődött.
"A válaszadás időkeretét nemzetközi jogszabályok határozzák meg. Azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb ország siet, amennyire tud, a válaszok beérkezését pedig leginkább az adott ügy bonyolultsága, összetettsége határozza meg" - magyarázta a helyettes államtitkár, hozzátéve: a legtöbb állam hatósága a végleges válasz megadásáig is segítséget nyújt. Tavaly átlagosan 89 napon belül reagáltak a külföldi hatóságok, egy évvel korábban még átlagosan 129 napot kellett várni.
A NAV néhányszor - az elmúlt két esztendőben évente pár tucat esetben - arról is érdeklődött más államoktól, hogy egy-egy magánszemély milyen jövedelmet szerzett külföldi munkaviszonyból, emellett elkért banki adatokat, kölcsönökkel kapcsolatos információkat is. Leggyakrabban Németországba, Szlovákiába és Ausztriába küldtek ilyen megkereséseket.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
EU-csúcs: nem nyúltak a befagyasztott orosz vagyonhoz, hitelből segítik Ukrajnát
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó