Számottevő eredményeket ért el a BKIK-hoz tartozó Budapesti Békéltető Testület 2021-ben. A fogyasztók és a vállalkozások jogvitáit bíróságon kívül rendező alternatív vitarendezési fórumhoz az elmúlt évben 3891 ügy érkezett, döntés 4126 ügyben született.
A BBT munkája során több mint 4500 ügyfélnek adott telefonos tanácsot, emellett további több mint 4000 fogyasztónak és vállalkozásnak e-mailben, valamint közel 550 fogyasztónak személyesen nyújtott tájékoztatást. A Budapesti Békéltető Testület weboldalát mintegy 83 ezer fő kereste fel információért - közölte a BKIK.
Az ügyek közel felében a fogyasztók és a vállalkozások közösen jutottak olyan álláspontra, amellyel a jogvita mindkét fél számára kedvezően zárult. Gyakran előfordult az is, hogy békéltető testületi ülés elindulását követően a testület intézkedésének köszönhetően, de még a meghallgatás előtt rendezték a felmerülő konfliktust a felek. A kérelmek 37,60 százaléka volt megalapozatlan, illetve elutasították.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb nevekkel bővült az orosz feketelista, jönnek a következő szankciók