A Praktiker barkácsáruház 88,1 milliárd forint kiskereskedelmi tevékenységből származó nettó árbevételt ért el tavaly, 2,6 százalékkal többet, mint 2023-ban.

Ugyanakkor a cég adózott eredménye 519 millió forintra csökkent az előző évi 1,4 milliárd forintról.

A vállalat az MTI-nek elküldött keddi közleményében kiemelte:

a magyar tulajdonban lévő Praktiker barkácspiaci részesedése 31,8 százalékra emelkedett tavaly a 2023-as 31,4-ről.

Az országos hálózattal rendelkező barkácslánc arról is beszámolt, hogy stratégiai beruházásokat hajtott végre. Megnyitotta második székesfehérvári áruházát, így a 2025-ben nyitott második debreceni és a veszprémi áruházzal együtt a Praktiker üzleteinek összterülete csaknem 150 ezer négyzetméterre nőtt. A vállalat további áruházak nyitását tervezi.

A barkácspiacot továbbra is jelentős árérzékenység jellemezte. A vásárlók körében a legnépszerűbb termékkategóriák tavaly a kert, a hideg- és melegburkolás, a szaniter, az építőanyag és a világítás voltak, az árbevétel jelentős része ezekből származott.

Tovább erősödött az online értékesítés is, amely az áruházi árbevétel 2024-es növekedéséhez képest kétszer akkora arányban bővült. Ezt segítette az online szolgáltatások színvonalának emelése: egyszerűsödött a vásárlási folyamat, új fizetési és szállítási módokat vezettek be, valamint rövidültek a személyes átvételi és a kiszállítási idők – közölték.

Az intézkedések és a terjeszkedés eredményeképpen a barkácslánc erőteljesebb növekedésre számít 2025-ben.

A Praktiker 1998 óta van jelen Magyarországon, 2016 óta a Wallis Csoport tagjaként, 100 százalékos magyar tulajdonban van. A vállalat 23 áruházat, valamint egy online shopot működtet, munkatársainak száma mintegy 1500.

Átlendültünk a holtponton? Otthonfelújításban gondolkodik a kistelepülésen élők többsége

Háromból kettő 5 ezer fő alatti településen élő, 18 év feletti tervez valamilyen lakásfelújítást idén. Bővebben.