A közelmúlt száraz időjárását követő alacsony vízállás megakadályozza, hogy a teherhajók teljesen megrakodva hajózzanak a németországi Rajna folyón, és a szokásos fuvardíjakhoz felárat is felszámítanak – közölték áruforgalmi kereskedők.
A kereskedők szerint az alacsony vízállás akadályozza a folyó Kölntől délre eső szakaszainak hajózását, beleértve a Kaub-i torlódási pontot is.
A sekély víz miatt a hajóüzemeltetők felárat vetnek ki a fuvardíjakra, hogy kompenzálják, hogy a hajók nem tudnak teljes rakománnyal közlekedni, ami növeli a rakománytulajdonosok költségeit.
Egy közepes méretű teherhajó nagyjából 268 konténert szállít. Hajónként most 6700 eurónyi extraköltséggel kell számolni. Ha még tovább csökken a vízszint, nemcsak a pótdíj lesz magasabb lesz, de egy adott hajó még kevesebb árut tud szállítani, tehát több kell belőle. Szélsőséges esetekben a pótdíj hajónként akár 22 000 euró fölé is emelkedhet – persze ez sokban függ attól, hogy miként alakul a folyó vízállása a következő napokban - írja az swr.de.
Az előrejelzés pedig nem sok jót ígér a hajózásnak: a Rajna vízszintje várhatóan tovább csökken.
A Rajna fontos szállítási útvonal az olyan árucikkek, mint a gabona, ásványi anyagok, vegyi anyagok, ércek, szén és olajtermékek, köztük a fűtőolaj számára.
A német vállalatok 2022 nyarán ellátási szűk keresztmetszetekkel és termelési problémákkal szembesültek, miután a szárazság és a hőhullám szokatlanul alacsony vízszintet eredményezett a folyón. Az idén nyáron azonban az ismétlődő esőzések magasan tartották a Rajna vízszintjét, így a hajózás általában normálisan működhetett.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!