A Likinszkij Buszgyár (LiAZ) is csatlakozott azon orosz autógyártók egyre növekvő listájához, amelyek augusztusra és szeptemberre is heti négy napos munkarendre térnek át. Korábban a Kamaz, az AutoVAZ, a GAZ, valamint augusztus elsejétől az UAZ is hasonló bejelentést tett.
Az orosz autóiparra egyre nagyobb nyomás nehezedik: csökken a kereslet, miközben a kínai autók egyre inkább uralják a piacot
- írja az autopro.hu.
Az Autostat adatai szerint
- 2025 első felében az új járművek teljes értékesítése, beleértve személygépkocsikat, teherautókat és buszokat, 28 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest.
- A személygépkocsik eladása 530 400 darabra csökkent.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a nyugati autógyártók, köztük a Renault és a Mercedes, a 2022-es ukrajnai háború kitörése után kivonultak az orosz piacról. A nyugati cégek helyét nem a hazai gyártók, hanem elsősorban a kínai vállalatok vették át.
Az orosz állami vasúttársaság a jelentős árufuvarozási visszaesés miatt fizetés nélküli szabadságra küldött néhány adminisztratív dolgozót
- írja a The Moscow Times. A vasút központi irodáinak és bizonyos regionális fióktelepeinek vezetői július óta havonta két fizetés nélküli napot kötelesek kivenni, a szabályozás várhatóan 2025 végéig érvényben marad. A hírek szerint a döntés célja a munkaerő megőrzése, a jelenlegi gazdasági körülmények között egyébként létszámcsökkentésre lenne szükség.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Dühöngenek a fuvarozók a Hősök terén, ahova Lázár Jánost is várják
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal