A Likinszkij Buszgyár (LiAZ) is csatlakozott azon orosz autógyártók egyre növekvő listájához, amelyek augusztusra és szeptemberre is heti négy napos munkarendre térnek át. Korábban a Kamaz, az AutoVAZ, a GAZ, valamint augusztus elsejétől az UAZ is hasonló bejelentést tett.

Az orosz autóiparra egyre nagyobb nyomás nehezedik: csökken a kereslet, miközben a kínai autók egyre inkább uralják a piacot

- írja az autopro.hu.

Az Autostat adatai szerint

  • 2025 első felében az új járművek teljes értékesítése, beleértve személygépkocsikat, teherautókat és buszokat, 28 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest.
  • A személygépkocsik eladása 530 400 darabra csökkent.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a nyugati autógyártók, köztük a Renault és a Mercedes, a 2022-es ukrajnai háború kitörése után kivonultak az orosz piacról. A nyugati cégek helyét nem a hazai gyártók, hanem elsősorban a kínai vállalatok vették át.

Az orosz állami vasúttársaság a jelentős árufuvarozási visszaesés miatt fizetés nélküli szabadságra küldött néhány adminisztratív dolgozót

- írja a The Moscow Times. A vasút központi irodáinak és bizonyos regionális fióktelepeinek vezetői július óta havonta két fizetés nélküli napot kötelesek kivenni, a szabályozás várhatóan 2025 végéig érvényben marad. A hírek szerint a döntés célja a munkaerő megőrzése, a jelenlegi gazdasági körülmények között egyébként létszámcsökkentésre lenne szükség.