Csehországban több mint 250 ezer háztartás maradt áram nélkül a pusztító vihar miatt – számolt be vasárnap a CTK ügynökség az energiaszolgáltatókra hivatkozva. Az MTI összeállítása szerint
a legdrámaibb helyzet a Lengyelországgal határos Morva-Szilézia keleti régiójában van.
Csak ott több mint 100 ezer háztartásnak kellett áram nélkül boldogulnia. A felázott talaj miatt számos fa dőlt a felsővezetékekre és a nagyfeszültségű vezetékekre. Az előrejelzések szerint az esőzések várhatóan hétfőig folytatódnak.
A vasúti közlekedésben is jelentős fennakadások voltak, mivel fák dőltek a sínekre, számos pályaszakasz pedig víz alá került.
Mintegy 40 vasútvonalat teljesen le kellett zárni.
A Prága és Ostrava közötti fontos vasúti fővonal Studenka állomásnál víz alá került. Ezért számos lengyelországi és szlovákiai Eurocity-járatot töröltek. A vonalon a Prágából érkező vonatok Olomoucban, a Lengyelországból érkező vonatok Bohuminban végződnek.
Martin Kavka, a vasútigazgatóság tűzoltóságának szóvivője szerint a tűzoltók a szombati nap folyamán mintegy 130 balesetnél avatkoztak be a vasútvonalon.
A hatóságok felszólították a polgárokat, hogy lehetőség szerint kerüljék az autóval vagy vonattal való utazást.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Sikerülhet Orbán Viktor mesterterve: drámai folyamatokat indítottak el a háttérben

Gyanúsan mozgolódnak az oroszok a hatalmas atomerőmű körül - visszavonhatatlannak tűnik amire készülnek

Feszült a pedagógusok hangulata, és a diákokon csattan az ostor

Elege lett az EP-képviselőnek, szó szerint egy fillért sem adna a magyaroknak

Óriási veszélyben a Székelyföld egyik látványossága - dolgoznak a szivattyúk, de ez kevés lesz

Üzent az MVM azoknak, akik kiakadtak a rezsiszámlán

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Titkos műveletre figyelmeztet az OTP, veszélyben az ügyfelek pénze

Ha ez bejön, nyáron örömtáncot járhatnak az autósok
