A magyar logisztikai szektor meghatározó fejlesztési mérföldkövéhez érkezett: a MAHART Container Center Kft. (MCC) hároméves előkészítő és beszerzési folyamatot követően új, SANY típusú konténer-rakodó bakdaruval bővíti kapacitásait a csepeli Szabadkikötő területén.
A 41 tonna teherbírású, trimodális – vasúti, közúti és vízi – konténerkezelésre alkalmas berendezés nemcsak a korszerűtlen GANZ darut váltja fel, hanem jelentősen növeli is a terminál átrakodási teljesítményét, hozzájárulva a hazai intermodális árufuvarozás megújulásához és kapacitás bővüléséhez.
Kapcsolódó
A berendezés tengeri úton érkezett Kínából a romániai Konstanca kikötőjébe, ahonnan a Plimsoll Zrt. szervezésében több mint 1.400 folyamkilométer megtételével, öt bárkában fuvarozták a Dunán Budapestre. A szállítmány összesen 88 különböző egységből állt, amelyek együttes tömege elérte a 404 tonnát.
A logisztikai koordináció az elmúlt évek egyik legösszetettebb hazai vízi áruszállítási feladatát jelentette. A rakomány Mohácson lépett be az Európai Unió területére, ahol a vámkezelés a VÁM-Zoll Kft. és a vámhatóság szoros együttműködésének köszönhetően rekordidő alatt, zökkenőmentesen zajlott le.
A daru csaknem 30 méter magas, 57 méter széles, 18 méteres pályanyomtávval és 48 méter hasznos daruzási szélességgel rendelkezik. A berendezés teljes tömege 404 tonna, szállítása 6.000 köbméternyi rakodási térfogatot tett ki.
Ez a daru a magyar intermodális konténerlogisztika új időszámításának kezdete. Az MCC kapacitásbővítése lehetővé teszi, hogy a jövőben még hatékonyabban szolgáljuk ki a közúti, vasúti és vízi intermodális igényeket
– mondta Fábián Zoltán, a MAHART Container Center ügyvezető igazgatója.
A sikeres logisztikai együttműködés példája
A teljes projekt lebonyolításáért a Verbis Kft. felelt, a gyártói megrendeléstől kezdve a szállítmányozáson és logisztikai szervezésen át egészen az üzembe helyezésig. A beruházás minden szereplője tagja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ), így a projekt egyben a sikeres hazai logisztikai együttműködés példája is.
A csepeli intermodális konténerterminál jelenleg évente mintegy 250.000 TEU forgalmat kezel. A kapacitásbővítés révén a MAHART Container Center hatékonyabban tudja kiszolgálni a közúti, vasúti és vízi szállítmányozási igényeket, erősítve ezzel a fenntartható, környezetbarát logisztikai megoldások térnyerését. Az új daru hivatalos üzembe helyezése 2025 augusztusában várható.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon