A Duna House reprezentatív ingatlanpiaci kutatása szerint az elmúlt 3 évben ingatlant eladók és vásárlók megközelítőleg fele vette igénybe ingatlanszakértő segítségét, míg az elkövetkező 3 évben eladást vagy vásárlást tervezők 40 százaléka tervezi profi tanácsadó bevonását. Az ingatlanszakértőkkel tapasztalattal bírók körében a 40+-os korosztály és a felsőfokú végzettségűek felülreprezentáltak.
A válaszadók szerint leginkább akkor érdemes szakértő segítségét kérni, ha gyorsan kell eladni/megvásárolni egy ingatlant (29 százalék), ha bizonytalanok az eladási/vásárlási folyamat lépéseivel kapcsolatban (29 százalék), ha a tartózkodási helytől távol lévő ingatlan szerepel az ügyletben (29 százalék), illetve ha már több mint 6 hónapja nem sikerül eladni/vásárolni (26 százalék), vagy már 3-6 hónapja keresnek/hirdetnek hiába egy ingatlant (19 százalék). A megkérdezettek közül csupán 12 százalék gondolja azt, hogy minden helyzetben célszerű szakértő segítséget kérni.
Kapcsolódó
Általánosságban kijelenthető, hogy mind eladási, mind vételi oldalon az a legnagyobb hozzáadott érték, ha az adásvételi folyamatot a kiválasztott szakértő teljeskörűen, elejétől a végéig koordinálja, tehermentesítve az eladókat és vevőket. Beleértve a hitelfelvételi és jogi támogatást, és a megfelelő árazás mellett a sokszor feszes, idegtépő alkuhelyzetek lebonyolítását is.
Ha életkorok szerint is megnézzük, a 18-29 év közöttiek számára a szakértők kommunikációs készsége, rugalmassága és a folyamat során biztosított elérhetősége minden más korosztályhoz képest sokkal többet nyom a latban. Az 50+-os korosztály pedig egyértelműen a legszigorúbb, vagyis az ő esetükben minden tényező sokkal magasabb elvárásként jelenik meg a többi korcsoportnál mértekhez képest.
Mi a helyzet az ingatlanirodákkal?
A kutatás eredményei szerint Magyarországon az ingatlanirodákkal kapcsolatos elengedhetetlen igények a következőképpen alakulnak: átlátható jutalékstruktúra (83 százalék), naprakész információkat hordozó (79 százalék), profi fotókkal ellátott (77 százalék) hirdetések, rendszeres kapcsolattartás a teljes folyamat során (77 százalék), rendelkezésre álló ügyfélszolgálat (69 százalék).
„Az ügyfelek nagy része teljesen jogosan várhatja el a folyamatos kapcsolattartást és a proaktív működést a kollégáink részéről, ennek ellenére a kutatásunkban előkelő helyen felbukkanó kritika az, hogy az ingatlanszakértők időnként túlontúl rámenősek” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Bejelentés érkezett a SZÉP-kártyákról: őrült költési roham várható, az oka is kiderült
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Itt a vége: négyszáz év után lehúzzák a rolót, nem lehet többé levelet feladni a postán