Egyes vállalatok ahelyett, hogy milliókat költenének régi termékeik reklámozására, inkább újakat fejlesztenek ki: olyanokat, amelyek megfelelnek a Z-generáció sajátos ízlésének. A Bloomberg ENSZ-elemzése szerint a Z-generáció jelenleg a világ legnagyobb generációja, és 2021-ben 360 milliárd dolláros összbevétele volt.

A Z-generáció azonban bebizonyította, hogy vevő a régi termékekre is, hiszen ők már úgy nőttek fel, hogy sok választási lehetőségük volt

– írja a Wall Street Journal.

Egyes cégek a megszokott ízeket új márkákká alakítják, amelyek a korosztályhoz igazodnak, más cégek azonban vadonatúj termékeket készítenek, hogy jobban hozzáférjenek a Z-generáció ízléséhez anélkül, hogy elüldöznék a hűséges, már idősebb fogyasztókat.

Jelenleg üzletünk nagy százaléka marhahúsból származik – mondta a Taco Bell vezérigazgatója, Mark King korábban – ám jelenleg a Z generációs fogyasztó csirkét akar. Liz Matthews, a cég globális élelmiszerinnovációs igazgatója szerint minden rajongójukra hallgatnak, viszont a Z-generáció sajátos hatással van a márkára.

Az élelmiszer-trendek évtizedek óta jöttek és mentek, ahogy a fogyasztók új csoportjai nagykorúvá válnak. 

A Heineken az elmúlt néhány évben a Heineken Silver bevezetését már kifejezetten a fiatalabb fogyasztókra szabta, mert állításuk szerint ők könnyebb sörre vágynak, amely kevésbé keserű, és kevesebb kalóriát és szénhidrátot tartalmaz, mint a sörgyár zászlóshajója. A cég 100 millió dollárt fektetett be a márka amerikai bevezetésébe.

Jonnie Cahill, a Heineken USA marketing igazgatója szerint a fiatalabb fogyasztók viszont átlagosan kevesebbet isznak, mint az előző generációk.

A Starbucks a hidegital-választék bővítésére koncentrál, mivel jeges italaik a legkapósabbak a Z-generáció körében – írja körképében a Világgazdaság. A kávélánc legnépszerűbb itala a 2021-ben megjelent Iced Shaken Espresso és a 2017-ben piacra dobott rózsaszín üdítő, a Pink Drink. Utóbbi annyira népszerű lett, hogy a vállalat áprilisban az élelmiszerüzletekben a termék palackozott változatát is bevezette.

Keurig kávéfőzőket gyártó cég az idén mutatta be a K-Iced kávégépet, az első olyan kávéfőző termékcsaládot, amelyet kifejezetten a jegeskávékra terveztek, ha már a Z-generáció odavan a hideg kávéért.

A Pizza Hut is próbál kedvezni az igényeiknek: merészebb, váratlanabb ízeket használ az új tészták elkészítésénél, hogy a fiatalabb közönséget bevonzza. Ennek eredményeként született meg a Japánban és Tajvanban piacra dobott Cilantro Pizza, valamint az Egyesült Államokban kapható Spicy Lovers Pizza.

A KFC csirkés szendvicsét a Z-generáció igényeihez szabja, ennek eredményeként márciusban piacra dobta a Kentucky Fried Chicken Nuggetset. A cég a korábban már kínált hasonló opciókat, mint a Popcorn Chickent, de az új termék az étterem első próbálkozása a kézzel panírozott, fehér húsú nuggets falatkák terén.

A Heinz fűszergyártó áprilisban például három fűszeres ketchupos ízt és a Heinz Hot 57 szószt vezette be a piacra. Felmérések szerint a Z-generációs fűszervásárlók fele rendszeresen használ fűszeres szószokat, és fontos nekik a bőséges választék.

A Z-generációnak fontos, hogy jól szórakozzon a munkahelyén

Ideje a cégeknek megtanulniuk alkalmazkodni a Z-generáció sajátosságaihoz – mondta el a Napi.hu-nak Göbl Róbert, a Mind-Diák Szövetkezet elnöke. Bővebben >>>