A 2TDK szlovén állami projektcég befejezte a Divaca-Koper vasútvonal második vágánya összes alagútjának áttörését. A kivitelező, a szlovén Kolektor CPG által vezetett konzorcium, amely a török Yapi Merkezi és Ozaltin vállalatokat is magában foglalja, júniusban kitermelte a Lokev és a Beka alagutak utolsó métereit – áll a 2TDK közleményében.
A konzorcium 37,4 kilométernyi alagutat ásott ki. A szlovén kormány januárban hat hónappal, 2026 közepéig meghosszabbította a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának építési határidejét – írja a Seenews.
Kapcsolódó
A projekt egy 27 km hosszú második vágány megépítését irányozza elő, amelynek 75 százaléka alagutakból áll.
A projekt a páneurópai közlekedési hálózat balti-adriai-mediterrán vasúti főfolyosó tervezett építésének része. Megnöveli a meglévő egyvágányú vonal kapacitását, amely már nem elegendő a jelenlegi és várható kereslethez.
2023 decemberében a 2TDK megállapodást írt alá az Európai Beruházási Bankkal a Divaca-Koper vasútvonal második vágányának megépítéséhez szükséges 250 millió eurós (97,75 milliárd forint) társfinanszírozásról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Mészáros Lőrinc ezúttal a büszkeségről adott interjút
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Már közel hétszázezres a fizetése az átlag magyarnak, friss számokat hozott a KSH