21 ország fogyasztóvédelmi szervezete fordult hivatalos panasszal az uniós hatóságokhoz a kínai Shein fast fashion cég állítólagos „sötét gyakorlatai" miatt.
Az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) 29 oldalas dokumentációt nyújtott be az Európai Bizottságnak, amelyben számos példát sorol fel a Shein által alkalmazott, vásárlásösztönzést célzó megtévesztő technikákra
– számolt be a Guardian.
Ilyenek például az állítólagos hamis visszaszámlálók, a készlethiányról szóló üzenetek, a lemaradástól való félelemkeltés, vagy a webhelyen vagy alkalmazásban való kényszerített regisztráció. A BEUC szerint a Shein előszeretettel alkalmazza azt a technikát is, aminek hatására rosszul érzi magát a fogyasztó, ha lemarad a termék megvásárlásáról.
A fogyasztóvédelmi szervezet hivatalos panaszának részeként azt szeretné, hogy az EU kötelezze a Sheint a marketingtevékenységében használt állítások – például az alacsony készletekre vonatkozó jelzések és az akciós visszaszámlálók – mögötti adatok nyilvánosságra hozatalára.
A BEUC beadványában tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolja a Sheint, amely „súlyos káros következményekkel jár a fogyasztókra és a tágabb társadalomra nézve”, felhalmozásra ösztönzi a vásárlókat, gyakran túlköltekezésre bírva őket, ráadásul olyan vegyszereket is alkalmaz a gyártásban, amelyek károsak a környezetre.
A fogyasztóvédelmi szervezet aggodalmát fejezte ki a „nem biztonságos termékek európai forgalmazása miatt, amelyek esetleg nem felelnek meg az anyagokra és kiegészítőkre vonatkozó uniós szabványoknak”.
Az Európai Bizottság és az EU fogyasztóvédelmi hatóságainak hálózata, a Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) már korábban vizsgálatot indított a Shein európai fogyasztóvédelmi törvényeknek való megfelelésével kapcsolatban. Arra kérték a kínai céget, hogy tartsa tiszteletben az európai törvényeket, egyúttal figyelmeztettek, hogy a vállalat bírsággal nézhet szembe, ha nem foglalkozik az EU aggályaival.
A BEUC mostani panasza kiegészíti az EU fellépését, és további bizonyítékokat tartalmaz a „sötét gyakorlatok" alkalmazásáról. A Shein reagálásában jelezte, hogy már konstruktívan együttműködik a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokkal és az Európai Bizottsággal, hogy demonstrálja elkötelezettségét az uniós jogszabályok betartása iránt.
Kapcsolódó
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége