Befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, így az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. A komplex pályafelújítás a szolgáltatások bővítését is lehetővé tette: július 28-tól immár ezeken a vonalakon is bővítik a hajnali és az éjszakai közlekedést, újabb „bulijáratokat” kínálnak a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők hazajutásához.

A Rákosrendezőn elvégzett karbantartás célja az volt, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az esztergomi és a váci, veresegyházi vonatok menetrendje és megelőzhető legyen a műszaki meghibásodások jelentős része – írta közleményében a MÁV-csoport.

Hozzáteszik, ennek érdekében

  • több mint másfél kilométernyi vágányt építettek át,
  • közel egy tucat váltót cseréltek,
  • 800 méteren ágyazatrostálást végeztek,
  • síneket, betonaljakat és talpfákat cseréltek,
  • részben megújult a felsővezeték-hálózat is.

Az augusztus és szeptember végére tervezett éjszakai váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat követően mintegy 1500 méteren 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások, ám a változás már most is kézzelfogható: a megújult pályaszakaszon a vonatok közlekedése simább, az utazás egyenletesebb és kényelmesebb.

Hétfőtől a Teleki Blanka utca – Szegedi út találkozásánál lévő vasúti átjárót ismét használhatják az autósok is. Néhány nap kivételével a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak eddig is szabad volt az átjárás a pályakarbantartás ideje alatt.

Az utasok igényeihez igazodva június 1-jétől meghosszabbított üzemidővel közlekedik a MÁV-csoport több fővárosi és agglomerációs (kék és a sárga) VOLÁN- és HÉV-járata is, – ezáltal igazodva a metrók éjszakai menetrendjéhez.

  • Július 5-től a győri és a lajosmizsei vonalon is javították az éjszakai szolgáltatást. Az üzemidőbővítési folyamat részeként a Rákosrendezőn végzett felújítás után,
  • július 28-tól már az esztergomi és a veresegyházi vasútvonalakon is megnyújtják az éjszaki közlekedési rendet, javítják a csatlakozásokat a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők, bulizók hazajutásának segítése érdekében.

Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon mindehhez hozzátette, az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, összesen mintegy 180 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával hajtották végre: ágyazatrostálót, KIAG szabályozógépet is használtunk, de a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe vettük a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni.

A beruházást a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósították meg.

A sebességkorlátozásokat megszüntetve mintegy 1500 méteren visszaemeljük 80 km/órára a pályára megengedett sebességet – írta Hegyi Zsolt. Az ehhez szükséges – a szakmai technológia szerint előírt – utólagos nagygépes váltószabályozásokat augusztus 21-től, az utólagos  vágányszabályozásokat pedig szeptember 23-tól  végezzük el, ám ekkor már csak éjszaka dolgozunk, így napközben nem zavarjuk a vonatforgalmat. Ezt követően megszűnhetnek az eddig átlagosan kétperces késéseket okozó sebességkorlátozások.

A magyar vasút megbízható működéséhez a pályakarbantartásra is jobban kell ügyelni, ezért ragaszkodom azokhoz a nagyívű karbantartási beavatkozásokhoz, mint a Keleti-program, vagy a ma befejeződött 5 hetes rákosrendezői beruházás – fogalmazott. A karbantartás közlekedésszakmai célja az volt, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az itt közlekedő vonatok menetrendje és megelőzhetők legyen a műszaki meghibásodások jelentős része.