A BP Műhely szerint azonnali közbeszerzésre van szükség a Népligeti felüljáró ideiglenes felújítására és a felüljáró felújításának végleges megtervezésére – olvasható a Facebook-oldalukon.
A Népligeti felüljáró városközpont felé vezető oldalán még 2023 március 4-én zárták le a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban a lefelé vezető oldalon. Erre azért volt szükség, mert 2023 tavaszán megkezdődött az 1978-ban, 45 éve átadott műtárgy állapotának részletes vizsgálata.
(A BP Műhely szakmai tudásközpontként az adatalapú kutatás és elemzés eszközeivel tárja fel a főváros problémáinak gyökereit, és dolgoz ki ezekre megvalósítható, szakmailag megalapozott javaslatokat – a szerk.)
Az A-Híd Zrt. által folytatott vizsgálat érdekében eltávolítottak két kiválasztott hossztartó gerendát, ezért zárták le a külső sávot. A laboratóriumba szállított minták átfogó műszaki vizsgálatát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakemberei végezték el.
Az elhúzódott vizsgálatok pozitívan végződtek, és úgy tűnt, hogy a híd ideiglenesen megmenekül, hisz 2023 október 16-án jelentették be, hogy a híd egy élettartam hosszabbító felújításon fog keresztül menni és 2035-ig biztos forgalomban marad.
- A Budapest Közút a tavalyi évben elkészítette a felüljáró felújításának terveit, de az elmúlt lassan egy esztendőben nem történt előrelépés a kérdésében.
- Karácsony Gergelyt interpellálták az ügyben, aki úgy válaszolt, hogy nem látja a felüljáró ideiglenes felújításának forrását és úgy véli, hogy ezt a műtárgyat a Népliget humanizálása kapcsán el kell bontani.
- A Vitzéy Dávid által vezetett Klímavédelmi Bizottság egy elnöki módosító indítvánnyal ugyan felszólította a városvezetést, hogy a 2026-os költségvetésben legyen forrás a felújításra, de a BKK továbbra is a kitart a felüljáró elbontása mellett. 2027-ben lehet újra teljes kapacitás mellett használni a felüljárót, azaz négy év kell hozzá, hogy egy ideiglenes megoldással visszaállíthassák az eredeti forgalmi rend a felüljárón.
A Népligeti felüljáró elbontása lehetetlen forgalmi viszonyokat teremtene a területen, ugyanis jelzőlámpás csomóponttal nem lehet kiváltani a szintkülönbséget.
Jelenleg naponta 30.000 autó halad át a felüljárón, és a keresztező Könyves Kálmán körút is óriási forgalmat bonyolít le.
A BP Műhely elismeri, hogy a felüljárós megoldás nem a legszebb városképi szempontból, de a nagyvárosi környezetben néhány helyen sajnos nem lehet megúszni az ilyen megoldásokat. Javasolják, hogy a Budapest Közút még az idén írja ki feltételesen a Népligeti felüljáró korábbi állapotának visszaállításához szükséges kiviteli közbeszerzést, illetve szintén a Budapest Közút kapjon forrást a Népligeti felüljáró teljes körű felújításának megtervezésére.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott a fogyasztóvédelem
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Összerúgják a port a britekkel is az oroszok, nem fogadják el a morális felelősséget
Soproni Tamás: A NAV csaphatna le az illegális szállásadókra