Mohácson, a városi oldalon már a hídfő építésének előkészítő munkálatai zajlanak,a szigeten a terep előkészítésén, rendezésén dolgoznak, a Dunán pedig áll Közép-Európa legnagyobb úszódaruja, a Clark Ádám. Mindeközben az 57-es számú főút kétszer két 2×2 sávossá bővítése is látványosan halad.

A Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Zrt. vendége volt a bama.hu, amely megtekinthette, hogyan haladnak mohácsi híd építésének munkálatai.

A vasúti sínek másik oldalán pedig már javában zajlanak a mohácsi hídfő építésének előkészületei, egy hatalmas, ideiglenes töltést is építettek már. A szigeti oldalon is folynak már a munkálatok, a terep rendezésén, az útban lévő épületek elbontásán dolgoznak.

Az 57-es számú főút az autópályától a hídhoz vezető szakaszának négysávosításához kapcsolódó építkezések is zajlanak. A hídépítők itt a vízfolyások felett átívelő műtárgyakat készítik el. Lánycsók után próbacölöpözés zajlik, kissé távolabb Mohács irányában pedig rézsűt építenek egy vízmosásnál.

A hatalmas beruházáson dolgozók döntő többsége az ország számos pontjáról érkezett és hamarosan a mostaninál jóval többen lesznek, várhatóan már nyártól csak a híd építésén mintegy százan dolgoznak majd.

Az építkezés főbb csomópontjai:

  • Az autópálya elágazásától a városig kétszer két 2×2 sávos, osztott pályás főutat alakítanak ki, amire le- illetve felhajtani kétsávos turbó körforgalmakban lehet majd. Erre a munka megkezdésétől számítva 21 hónap áll rendelkezésre, hogy a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra már befejeződjön az építkezés.
  • Mohács határától a hídig az építkezés befejezéséig szintén kétszer két 2×2 sávos út készül 2,7 kilométer hosszan a meglevő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után. A szakaszon egy közút és iparvágányok felett futó két híd is épül, valamint egy kerékpáros aluljáró is a tervek része.
  • A Duna felett két ártéri és egy mederhíd készül, összesen 756 méter hosszúságban, szintén kétszer két 2×2 sávos, osztott pályás útként, kerékpárúttal.
  • A szigeti oldalon, Csátalja közelében az 51-es. sz. főúttól induló új, csaknem 20 kilométeres utat építenek Újmohácsig, szintén kétszer két 2×2 sávon.

A kormány eredetileg 389 milliárd 300 millió forintot biztosított 2024-2031 között a mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megépítésére. 

  • Tavaly kétmilliárd,
  • az idén ötven
  • 2026-ban száz-, 
  • 2027-ben nyolcvan-,
  • míg 2028-ban száztíz-milliárd forint áll majd rendelkezésre,
  • további milliárdok pedig 2029-ben.

Az utómunkálatokra, engedélyeztetésekre és egyéb kiadásokra a beruházás befejezését követő két esztendőben száz- százmillió forint érkezik a központi költségvetésből. Ehhez jött még, nyolcvan milliárd forint, amikor eldőlt, hogy a szigeti oldalon is kétszer két 2×2 sávon épül meg az út.

Ilyen nincs: 120 év után végre elkészül a mohácsi Duna-híd

A címben a 120 év nem elírás. Valahogy Mohácsnak sosem jött össze a történelem folyamán, hogy saját hídja legyen, de nem adták fel. 2024 végén jött az áttörés, megindult az építkezés. Az előzményekről itt olvashat többet >>>