Óriási beruházást készítenek elő, az M1-es autópályán 80 kilométeren modernizálják a pálya burkolatát, s a munkálatok fakivágással is járnak.
A beruházó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, Németh Tamás a Magyar Építőknek azt nyilatkozta, hogy
a projektben az M0-ás autóúttól a Concó pihenőig mintegy 80 km-en újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.
A projekt az előkészítésnél jár és 2025 szeptemberében a fő elemek kivitelezése is megkezdődik.
Pótolják a kivágott fákat
Mint fentebb írtuk, a fejlesztés során muszáj fákat is kivágni, itt több ezer köbméter fáról van szó, s tudni kell, hogy enélkül a projekt nem valósulhatna meg. Kiemelik viszont, hogy a
a kivágott fák helyett, azokkal megegyező területű úgynevezett csere-erdőket telepítenek az állam által kijelölt helyen, így biztosítva, hogy az autópálya bővítése miatt az ország erdőterülete ne csökkenjen.
Arról is beszámoltak, hogy a pálya is kap zöld felületet, a kerítéshez közel ugyanúgy lesznek bokrok, fák és cserjék, mint korábban.
A Magyar Építők azt írja, hogy az M1-es autópálya bővítési munkálatai során kitermelt, állami tulajdonban álló faanyagot szociális tűzifaként a vonatkozó jogszabályok alapján lehet igényelni. A jogosult szervezettípusok listájáról és az igénylés módjáról az MKIF Facebook-posztjában tájékozódhatnak az érdeklődők.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Meglepő karácsonyi húzás az MBH Banktól: minden új számlából segítség lesz
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar