A német autógyártó cég hétfőn még csak egy előzetes betekintést biztosított, kedden viszont már be is mutatta a Vision Iconic tanulmányautóját. Az új jármű felidézi a márka 1930-as évekbeli fénykorát, és betekintést enged abba, merre is tart a vállalat – írja a Totalcar.

A koncepcióautó egyik legfontosabb eleme az újragondolt „ikonikus hűtőrács”, amely a klasszikus króm orr-részt értelmezi újra a villanyautók korára kismillió LED-del. A Vision Iconic nem csak a LED-ekkel képviseli a futurisztikus irányt, hanem a steer-by-wire kormányzással, a 4-es szintű önvezetéssel, valamint a fotovoltaikis aktív felülettel (leegyszerűsítve napelem-fényezés).

A Solar Paint egy ultravékony fotovoltaikus réteg, amely a karosszérián elhelyezve akár 12 ezer kilométernyi plusz hatótávot is biztosíthat évente. Nincs benne ritkaföldfém, újrahasznosítható és 20 százalékos hatékonysággal termel energiát, még álló helyzetben is.

A hatalmas, króm keretű hűtőrácsot füstüveg rácsszerkezet és kontúrvilágítás egészíti ki, a motorháztetőn pedig a jól ismert csillag díszeleg, amely szintén világít. A karosszéria fényes fekete fényezése és a keskeny LED-es fényszórók pedig a komor megjelenésért felelősek. A külső az új elektromos GLC-n bevezetett dizájnra épül, de a Vision Iconic koncepció ezt erőteljesebben hangsúlyozza.

Neuromorf számítástechnikát is alkalmaznak a Visin Iconic-ben, ami az emberi agy mintájára épül. Tízszer hatékonyabban tudja kezelni a mesterséges intelligencia feladatait, beleértve a közlekedési helyzetel felismerését és az önvezetés biztonsági döntéseit, amelynek köszönhetően akár 90 százalékkal csökkenhet az autonóm rendszereknél az energiaigény.

A Mercedes szerint a modell már most előkészíti az utat a 4-es szintű önvezetéshez, ahol az autó teljesen átveszi az irányítást, a vezető pedig pihenhet, filmet nézhet, vagy akár aludhat is.

A Szaharába települ a Mercedes

Afrikában gyártja majd a Mercedes teherautóit a német Daimler Truck. Bővebben >>>