A menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta fel a figyelmet, hogy a menstruáció a világ egyik legtermészetesebb folyamata, mégis rengeteg lány és nő számára luxuskiadásnak számítanak az ehhez szükséges higiéniai termékek. A vállalat kutatása szerint
a nők átlagosan 4200 forintot költenek havonta intim higiénés termékekre, ami az életük során közel 1,9 millió forintos kiadást jelent.
Az áruházlánc évek óta aktívan tesz a menstruációs szegénység csökkentéséért, legújabb, szállító partnereivel közösen indított kampányában pedig június 5. és 18. között minden, a Tescónál vásárolt női intim higiéniai termék árából 30 forintot ajánl fel jótékony célra azon rászorulók javára, akiknek nem telik ezekre.
Van, aki iskolába sem tud menni
A menstruációs szegénység sok esetben már gyerekkorban elkezdődik. A Procter & Gamble 2018-ban végzett kutatása szerint
a 18–24 éves lányok 23 százaléka hiányzott már az iskolából a menstruációja alatt azért, mert nem tudott megfelelő higiéniai terméket beszerezni,
vagy van olyan barátja, aki emiatt maradt távol. Ez az érintett fiatalok számára nemcsak tanulmányi lemaradással jár, hanem gyakran társas kapcsolataik is sérülnek, önbizalmuk csökken, vagy épp elszigetelődnek.
A Tesco megbízásából 2024 augusztusában készült felmérés azt mutatja, hogy
a nők 40 százaléka spórolt már más kiadáson annak érdekében, hogy tampont vagy betétet vehessen.
A megkérdezettek közel 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudott elegendő mennyiségű vagy megfelelő minőségű intim terméket vásárolni. Továbbá a válaszadók 62 százaléka tapasztalta azt, hogy munkahelyén nem tud olyan gyakran tampont vagy betétet cserélni, ahogy az ideális lenne. A felmérésben részt vevők 93 százaléka szerint a nőknek támogatást kellene kapniuk ezeknek a termékeknek a megvásárlásához.
Áfamentes termékek
A Tesco évek óta dolgozik azon, hogy a menstruáció ne legyen akadály, hanem elfogadott és támogatott része legyen a nők életének. A vállalat 2023 óta áruházaiban, logisztikai központjában és központi irodájában ingyenesen biztosít intim higiéniai termékeket a kolléganői és a cégnél gyakorlatot töltő tanulók számára.
2024 júniusától pedig minden saját márkás női intim higiéniai termékének árából elengedi az áfát,
ezzel is segítve a vásárlókat rendszeres extra kiadásaik csökkentésében. 2025 márciusában a Tesco még tovább ment, és olyan platformot hozott létre, amely vállalatokat, nonprofit szervezeteket és szakembereket kapcsol össze egy szövetségbe. A kezdeményezés célja, hogy lebontsa a menstruációval kapcsolatos stigmákat, növelje a társadalmi tudatosságot a témában, valamint mindenkinek hozzáférést biztosítson az alapvető menstruációs termékekhez
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
Durva jelenetek az utcán: Pitbullját uszította a rendőrökre, majd ököllel is nekik ment – felkavaró videó
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot