A Pápa-Csorna vasútvonalon 2019 és 2022 novemberében tömeges sebességkorlátozásokat vezettek be, összesen 25 perccel növelték a két város közötti menetidőt. A vonatok átlagsebessége 28 km/órára csökkent, a menetidő 75 percre nőtt. Ugyanezt a távot 1931-ben még 61 perc alatt tették meg a vonatok – írta meg a 444.hu.
Az MKK a Közlekedő Tömeggel közösen rendelt meg egy igazságügyi szakértői véleményt, amely szerint szakmailag megalapozatlanok azok a korlátozások, amelyek miatt 22 perccel lett hosszabb a menetidő a vonalon. Bebizonyosodott, hogy a 14. számú vasútvonal sebességkorlátozásainak 87 százaléka indokolatlan, és számos lassújelet szabálytalanul jelölt ki a MÁV.
Kapcsolódó
A civil szervezetek szerint
Szerintük adófizetői pénzből szalámizza le a vasúthálózatot az utasok és a fuvarozók érdekével szembemenve. Emiatt követelik Lázártól, hogy azonnal rendezze a kialakult helyzetet, és intézkedjen a felesleges sebességkorlátozások eltüntetése érdekében.
Lázár János augusztus 16-i sajtótájékoztatóján a magyar vasút megreformálását ígérte, és 500 kilométernyi vasútvonal felújításáról beszélt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége