Horvátországban 51 098 új személygépkocsit adtak el az idei első nyolc hónapban, 7,2 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában – írta a Vecernji List című horvát napilap pénteken a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva.

Ezzel együtt az MTI beszámolója szerint

augusztusban 3645 új autót értékesítettek, 10,6 százalékkal többet, mint tavaly augusztusban.

A frissen közölt adatok szerint az autómárkák között 

  • továbbra is a Skoda a piacvezető 13,4 százalékos részesedésével, ebből 6855-öt adtak el az első nyolc hónapban. 
  • Ezt követi a Volkswagen 11,7, majd pedig
  • az Opel 9,2 százalékkal. 

Az előbbi márkából 6004-et, utóbbiból 4687-et értékesítettek. Négy- és háromezer darab körül értékesített a Renault és a Suzuki márka is.

Az eladott gépkocsik 49,4 százaléka benzines, 35,6 százaléka hibrid, 11,9 százaléka dízel volt, a tisztán elektromos autók iránti kereslet elenyésző.

Nagyot robbantott Európában a Skoda, féktelenül felfutottak az eladásai

Olyan jól ment eddig idén a cseh autógyárnak, hogy több szempontból is sikerült két számjegyű növekményt produkálnia. Bővebben >>>