Kína először mutatott be nyilvánosan egy pilóta nélküli repülőgéppé átalakított J-6-os vadászgépet a Csangcsuni Légibemutató nyitányaként – adta hírül az Army Recognition. 

A szakportál emlékeztet arra, hogy a J-6-os eredetileg a szovjet MiG-19 kínai gyártású változata. A légierőben egykor nagy számban használt vadászgépek utolsó példányait 2005-ben vonták ki a működésből. A majdnem negyven évig szolgáló repülőkből ugyanakkor akár ezer darab is állhat még a raktárakban. Ezeket akarják a tervek szerint ismét bevethetővé tenni és távolból irányítható robotokká alakítani. A munkálatokat már meg is kezdték: a jelentések szerint 2022-re már körülbelül 600 repülőgéptörzset alakítottak át, ám a tényleges szám valószínűleg ennél magasabb lehet. 

Úgy tudni, a pilóta nélküli J-6-osok első példánya 1995-ben repült először, kezdetben kiképzési célpontként szolgált,  és szimulált fenyegetésként használták. A changchuni nyilvános visszatérésére azonban komoly fejlődést mutat. 

A pilóta nélküli változatban a repülők jelentős módosításokon estek át: eltávolították belőlük az ágyúkat, a katapultüléseket és a külső üzemanyagtartályokat, és a gépeket automatikus repülésirányítással, valamint terepkövető navigációs rendszerrel látták el.  

Gyakorlati szempontból a J-6W néven futó  drón több funkciót is betölthet. Valósághű, teljes méretű célpontként szolgál vadászpilóták és légvédelmi személyzet kiképzéséhez, olyan repülési profilokat és jelzéseket kínálva, amelyeket a kisebb drónok nem tudnak reprodukálni. 

A kiképzésen túl a repülőgép használható csaliként az ellenséges tűz elterelésére, könnyű lőszerrel felszerelt, eldobható csapdaplatformként, vagy felderítő járműként. 

Körülbelül 560 kilométeres hatótávolságával, szuperszonikus teljesítményével és akár 450 kilogrammos teherbírásával a J-6 kora ellenére olyan jellemzőket mutat, amelyek a modern műveletekhez is relevánssá teszik - mutat rá a szakportál.