A szombaton véget ért nyolcnapos ünnep alatt Kínában a belföldi utazások fellendülésének köszönhetően jóval magasabb turisztikai bevételek voltak nem csak az előző évhez, de a koronavírus-járvány előtti időszakhoz képest is Kínában – olvasható egy hivatalos kínai turisztikai összefoglalóban.

A világ legnagyobb éves vándorlásaként is emlegetett ünnep alatt a turisztikai látványosságok országszerte hatalmas tömegeket vonzottak.

A belföldi turisztikai kiadások 47,3 százalékkal 632,7 milliárd jüanra (87,96 milliárd dollár) ugrottak a 2023-as év azonos ünnepi időszakához képest a kulturális és turisztikai minisztérium által közzétett adatok szerint.

A minisztérium adatai szerint a 2019-es, még a járvány előtti holdújévhez képest a belföldi turisztikai kiadások az idén 7,7 százalékkal, a belföldi utazások pedig 19 százalékkal nőttek. Az összes be- és kiutazás visszatért a 2019-es szint 90 százalékára.

A közlekedési hatóságok becslése szerint az idei tavaszünnep idején Kínában mintegy 2,184 milliárd utazást bonyolítottak le, ebből 94,5 százalékot autópályán, míg vasúton 99,59 millió utat tettek meg.

A kulturális és turisztikai minisztérium szerint az ünnepek alatt Peking megközelítőleg 17,5 millió látogatót fogadott, ez az előző évhez képest 37,4 százalékkal több.

A kínai főváros idegenforgalmi ágazata 28,65 milliárd jüan (mintegy 4 milliárd dollár) bevételt hozott, ami 40,6 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.

A templomvásárok voltak idén a legnépszerűbb ünnepi programok, több mint 5,16 millió látogatást regisztráltak, de emellett rendkívül sokan választották a filmnézést is, a kínai filmhivatal szerint az ország mozijegybevétele a nyolc nap alatt rekordot döntött és meghaladta a 8 milliárd jüant (1,1 milliárd dollár).