„A szerződés aláírását követően a jogszabályi előírásoknak megfelelően megtörtént a tranzakció bejelentése az Európai Unió Versenyhivatala felé, hiszen az üzletben résztvevő mindkét fél, tehát az Auchan és az Indotek Group konszolidált árbevétele ezt tette indokolttá” – közölték az Economxszal az Indoteknél. Kifejtették, hogy a versenyhivatali eljárás egy hosszabb, szinte napi interakcióval járó folyamat, amelynek keretében a hivatal rendelkezésére bocsátjuk az elvárt adatokat, dokumentumokat. Az eljárás lezárásának időpontját egyelőre nem tudták megmondani.

Arra a kérdésre, hogy Jellinek Dániel az Indotek Group alapítója és vezérigazgatója milyen rövid távú változásokat szeretne, azt a választ kaptuk, hogy a

cégcsoport az elmúlt évek során egyre több európai országban jelent meg a retail piacon, befektetéseivel egyre inkább nyitott az agrárium és az élelmiszer-kereskedelem felé.

E nyitás egyik jelentős eleme, hogy a vállalat pénzügyi befektetőként 47 százalékos tulajdonrészt – egy erős kisebbségi pozíciót – szerzett a magyarországi áruházakat működtető Auchan Magyarország Kft- ben, illetve megvásárolta az Auchan-áruházak korzóterületén működő üzlethelyiségek 100 százalékos tulajdonrészét birtokló vállalatot.

Jellinekék lapunk megkeresésére elmondták: a tranzakció az Auchan mindennapjaiba nem hoz változást, a vásárlók a továbbiakban is a megszokott kiszolgálást és minőséget várhatják az élelmiszerlánctól. Az üzleti hétköznapokat érintő, rövid távon jelentkező változások nem lesznek, hiszen a vállalat operatív irányításában az Indotek nem vesz részt, a stratégiai döntéshozatali folyamatokban viszont igen, ennek elemei azonban csak később várhatóak. Az Auchan-áruházak korzóinak vonatkozásában is érvényes, hogy rövid távon nem várhatóak változások, az itt lévő üzlethelyiségek bérlői számára jogfolytonosság áll fenn, így a jelenlegi bérlőknek nem kell új szerződést kötniük, minden változatlan marad, a velük megkötött, érvényes szerződésekben rögzített feltételeknek megfelelően.

Jellinek Dániel
Kép: Indotek Group

Fókuszban a vidéki nagyvárosok

Kicsit távolabbra tekintve, az viszont már más kérdés, az új befektető milyen célok, tervek megvalósítását tartja reálisnak 2-3 vagy akár 4-5 éves időtávon a kiskereskedelemben. „Az Auchan-áruházak és a Korzók esetében a konkrét jövőbeni stratégiai irányokról, tervekről most még nagyon korai lenne nyilatkoznunk. A jelzett időhorizonton alapvetően optimisták vagyunk, és úgy gondoljuk az Auchan és az Indotek Group közötti szinergiák kihasználásával, az ingatlanpiacon meglévő szakértelmünk, ingatlan vagyonunk és retail hálózatunk révén a későbbiekben lesz lehetőség, különös fókusszal a vidéki nagyvárosokra, új üzletek megnyitására” – fűzték hozzá, megjegyezve, hogy ez kulcsfontosságú tényező az eredményes működés szempontjából egy ilyen, alapvetően volumenalapú kereskedelmi szektorban.

Tervünk az, hogy öt-hat éven belül a részesedést illetően a piac 3. legnagyobb szereplőjévé váljunk, hiszen ehhez megfelelő tőkével és jelenléttel rendelkezünk a tranzakció zárást követően.

 

Viszonyításképp jelenleg forgalmi szempontból a Lidl az éllovas, a képzeletbeli dogobón a SPAR és a Tesco van még ott. Ám egyelőre az Auchant rajtuk kívül megelőzi a Coop, a CBA, az Aldi, a Penny, sőt a Reál is. Vagyis a kilencedik pozícióból száguldanának előre a harmadikra, ezek szerint 2028-2029-ig.

Versenyképes agrárium és élelmiszeripar

Előrebocsátották: a bővülés révén az erősödő üzleti pozíciók elsődleges nyertesei a vásárlók lesznek, akik így egyre nagyobb számban érhetik el az Auchan kedvező árú, minőségi termékeit. „Távolabbi terveink, célkitűzéseink között az is szerepel, hogy az Auchan-lánc hazai bővülése révén helyzetbe hozzunk olyan hazai élelmiszer-és agráripari vállalkozásokat, vállalatokat, amelyek versenyképes áron, megbízhatóan és kiváló minőségű termékeket állítanak elő, s így nemcsak hazai, hanem regionális szintű beszállítókká válhatnak.”