A kecskeméti Mercedes gyár német igazgatója először adott interjút kinevezése óta, a BAON-nak viszont egész részletesen mesélt az átállásról és a dolgozói jövőjéről.
Az átalakulási időszak egy része a már most meglévő, jelenleg A-osztályt, CLA-t és teljesen elektromos EQB-t gyártó üzem felkészítése az ezeket követő új platform, az úgynevezett MMA-járművek (Mercedes Modular Architecture) gyártására, másrészt a gyár kibővített részének előkészítése az úgynevezett MB.EA-platformra (Mercedes-Benz Electric Architecture) járműveinek új generációjára - fogalmazott Jens Bühler, hozzátéve:
Kapcsolódó
stratégiailag elő kell készíteniük a gyárat az újdonságokra.
Ez természetesen a munkavállalóinkra is vonatkozik. Csapatunk jelenleg mintegy 4500 alkalmazottból áll, és további több ezer főt fogunk felvenni az új gyáregységekbe. Az autógyártásban a legfontosabb tényező maga az ember. A gépek, berendezések megvásárolhatóak, de az ezekkel való munkavégzés, a tudás az embereké
– közölte a gyárigazgató.
A beszélgetés során az üzem bővítéséről kiderült az is, hogy az új karosszériaüzem és az összeszerelő üzem épületei szerkezetkészek, külső burkolattal ellátottak, és most zajlik a robotok és a gyártósorok telepítése. A felületkezelő üzem épülete egy átfogó modernizálási folyamaton esik át. Az akkumulátorbeszerelő üzem épülete is hamarosan szerkezetkész lesz, és a nyár folyamán érkeznek meg az első berendezések. Leszögezte, teljesíteni fogják azt a célt, hogy az évtized közepétől megkezdődik az új modellek gyártása.
Kecskeméten abban a helyzetben vannak, hogy egy gyártósoron képesek belsőégésű motorral szerelt és tisztán elektromos járműveket is gyártani.
Arról is beszélt hogy karácsonykor elkezdtek hosszabb leállásokat beiktatni a termelésbe annak érdekében, hogy megfelelő körülményeket teremtsenek a berendezések átalakításához – a most nyártól induló két műszakos működés pedig szintén a tervezett átalakítási munkálatoknak köszönhető.
Arra a felvetésre, hogy ezek szerint nem megalapozottak azok a pletykák, melyek szerint a csökkenő kereslet, illetve az autóipart sújtó nehézségek miatt állnak le időnként, Jens Bühler leszögezte:
ennek okai a kiterjedt átalakítási munkálatok és az új modellekre történő felkészülés. Most egy átmeneti szakaszban vagyunk. A jelenlegi modelljeink fokozatosan a modellciklusuk végéhez közelednek.
Mint mondta, az átállás nem lesz közvetlen hatással a mintegy 4500 saját munkatársuk munkahelyeinek számára, képzésekkel segítik őket. E tervnek az első lépése a két műszakos termelésre való áttérés. A folyamat végén a meglévő és az új üzemünkben is képesek leszünk vonzó, újgenerációs modelljeink gyártására – fogalmazott a német cégvezető, aki szerint az elektromos autók és a plug-in hibridek globális részesedése az új autóeladásainkban az évtized második felében eléri az 50 százalékot.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére