2025 őszén Ikarus buszok indulnak útnak Görögországba: a székesfehérvári cég görög partnere a nyáron két új midibuszt rendelt, amelyek átadására várhatóan októberben kerül sor. 

A járművek Marousiban, Athén külvárosában állnak forgalomba

derül ki az autopro.hu cikkéből.

Az Ikarus tájékoztatása szerint a megrendelést egy helyi tender megnyerése után adták le, amelyen az Electrobus Europe görögországi partnercége, a Fotagonled vett részt. A vállalat többek között közvilágítási és megújuló energetikai projektekben aktív, valamint a tömegközlekedési szektorban is jelen van, beleértve járműértékesítést és vevőszolgálatot.

Ezzel a megrendeléssel együtt Németországot, Lengyelországot és Romániát követően összesen négy külföldi országban, több mint 30 elektromos Ikarus busz közlekedik ősztől az utakon. Magyarországon is több tucat Ikarus 120e fut jelenleg.

  • Az Ikarus 80e típusból a két görög példány lesz az első közforgalmú, eddig csak egy prototípus készült a modellből.
  • A buszok lítium-vasfoszfát akkumulátorokkal vannak felszerelve, összkapacitásuk 281,9 kilowattóra.
  • A villanymotor csúcsteljesítménye 200 kilowatt, így városi üzemben a busz maximális hatótávolsága 250-300 kilométer, ezek a műszaki paraméterek megegyeznek az Ikarus 80e V3-as változatéval, melynek akkumulátorát a CATL szállította, valószínűleg a V4-es változatnál sincs eltérés.
  • A két görög midibusz 60 utas szállítására alkalmas, ebből 18 ülőhelyes, és a legfrissebb EU-s szabványoknak megfelelő ADAS-rendszerekkel felszerelt.
  • Az utasok kényelmét minden ülésnél USB-töltők szolgálják.
  • A buszok hossza körülbelül 8,5 méter, fordulókörük 18 méter, így a szűkebb utcákon is könnyen manőverezhetők.

Az Ikarus egyébként még a 2002-es bezárása előtt is szállított midibuszokat Görögországba, több 405-ös példányt is. Érdekesség, hogy ezek közül legalább egy még közlekedik: sehol a világon, így Magyarországon sincs már közforgalomban Ikarus 405-ös, csak Görögországban.