Az idei év első felében tovább öregedett a magyarországi járműállomány, amelynek átlagéletkora mára elérte a 15,9 évet. Az elmúlt években nemcsak a hazánkban, hanem globálisan is egyre kevesebb új autót helyeztek forgalomba.
A kialakult egy olyan trend, miszerint vadiúj helyett inkább fiatal használt gépkocsit vásárolnak a fogyasztók.
Egy észak-amerikai felmérés szerint ez részben azzal magyarázható, hogy a használt autók kevesebbet vesztenek az értékükből, mint korábban. Ez azonban nem igaz az elektromos járművekre, melyeknél radikális értékcsökkenést regisztráltak – írja az Autoszektor.
Legkevésbé még mindig a luxus éri meg
Leggyorsabban a luxusautók értéktelenednek el, öt éves időtávlatban az alábbi modellek esetében volt a legnagyobb az értékcsökkenés:
- Maserati Quattroporte – 64,5 százalék
- BMW 7 Series – 61,8 százalék
- Maserati Ghibli – 61,3 százalék
- BMW 5 Series (hibrid) – 58,8 százalék
- Cadillac Escalade ESV – 58,5 százalék
A vizsgálat szerint a tisztán elektromos modellek szintén a rosszul öregedő típusok közé tartoztak. Ebben a kategóriában az alábbi gépjárműveknél volt a legnagyobb mértékű az 5 éves értékvesztés:
- Tesla S – 55,5 százalék
- Chevrolet Bolt EV – 51,1 százalék
- Nissan Leaf – 50,8 százalék
- Tesla X – 49,9 százalék
- Tesla 3 – 42,9 százalék
A hibrideknél jobb a helyzet
Az eredmények szerint, míg egy elektromos autó öt év alatt az újkori értékének a felét elvesztheti, addig egy hibridnél 20-25 százalékkal alacsonyabb az értékcsökkenés. A hibridhajtású kompakt SUV-K kategóriában a következők a legrosszabbul öregedő típusok:
- Nissan Kicks – 27,5 százalék
- Toyota RAV4 – 27,2 százalék
- Honda HR-V – 26,2 százalék
- Subaru Crosstrek – 24,5 százalék
- Toyota C-HR – 24,4 százalék
A kutatás szerint az egyik fő oka villanyautók értékcsökkenésének, hogy jóval kevesebb töltőállomás épült, mint amennyit az elektromos átállás népszerűsítői ígérték, ráadásul ezekért sokszor sorba kell állni és gyakran nem működnek.
Mindennek a tetejébe a nyilvános töltőkön az áram ára többszöröse annak, amennyit az otthoni fogyasztásért számolnak fel.
Vagyis akinek nincs lehetősége töltőt telepíttetni az otthonába, és olcsóbb éjszakai árammal tölteni az EV-jét, annak a villanyautózás könnyen drágábbá válhat, mint egy belső égésű motoros jármű használata.
Előretörtek a hibridek, csakhogy van belőlük mindenféle
Az összképet tekintve valóban fölényben vannak a hibridek az autópiacon, érdemes azonban megkülönböztetni őket.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Sorsdöntő európai csúcstalálkozó jön: Macron, Zelenszkij, Starmer és Merz Londonba siet