Bevétele növekedése mellett veszteséggel zárta a második negyedévet az amerikai Ford, elsősorban az e-autó üzletág költségei, valamint a megemelt vámtételek miatt. A Ford Motor Company figyelmeztetést adott ki, amely szerint

a Donald Trump elnök által bevezetett importvámok 2 milliárd dolláros költséget fognak okozni a cég idei bevételeiben, meghaladva a korábbi 1,5 milliárd dolláros becsléseket.

  • Az autógyártó 36 millió dolláros nettó veszteséget jelentett az idei második negyedévre, ami jelentős visszaesés az előző év azonos időszaki 1,8 milliárd dolláros nyereséghez képest, annak ellenére, hogy a bevételek öt százalékos növekedéssel 50,2 milliárd dollárra emelkedtek.

A vámok önmagukban 800 millió dollárral terhelték meg a Ford negyedéves mérlegét, mert bár járműveinek körülbelül 80 százalékát az Egyesült Államokban gyártja, de nagymértékben függ az importált alkatrészektől, alapanyagoktól.

Jim Farley vezérigazgató kiemelte a Fehér Házzal folytatott párbeszédet a vámkönnyítések elérése érdekében, miközben elismerte a nemzetközi versenytársak, különösen a japán gyártók, például a Toyota által jelentett kihívásokat, amelyek alacsonyabb importvámokkal szembesülnek.

Sherry House, a Ford pénzügyi igazgatója megjegyezte, hogy a mexikói és kanadai importra kivetett vámok a vártnál magasabbak és hosszabb ideig maradnak érvényben, ami tovább súlyosbítja a költségterheket.

  • A Ford az egész évre vonatkozó kamat- és adózás előtti eredményre (EBIT) vonatkozó előrejelzését 7,5 milliárd dollárra csökkentette a korábbi 7-8,5 milliárd dollárról. A vállalat a vámok hatását részben 1 milliárd dolláros költségcsökkentő és enyhítő intézkedésekkel tervezi ellensúlyozni, többek között az ellátási lánc optimalizálásával és szelektív árstratégiákkal.

A Ford pénzügyi eredményei vegyes szegmens teljesítményt mutattak:

  • míg a haszongépjármű-divízió, a Ford Pro erős EBIT-növekedést és bevétel-növekedést ért el,
  • az elektromos járműszegmens, a Ford Model e a második negyedévben jelentős, 1,3 milliárd dolláros EBIT-veszteséget könyvelt el, annak ellenére, hogy az Európában bevezetett új modelleknek köszönhetően bevétele megduplázódott, 2,4 milliárd dollárra nőtt.

A Ford befektetési fókuszát ismét a belső égésű motorokra helyezte, és elsősorban az Egyesült Államok kisvárosi és haszongépjármű-piacán lát piaci rést a teljesen elektromos járművek számára.

A Trump-kormány által a kaliforniai szigorú kibocsátási normák visszavonása és a szén-dioxid-kibocsátási jogok vásárlására fordított kiadások csökkentése szintén átalakította a Ford környezetvédelmi stratégiáját, mintegy 1,5 milliárd dollárral csökkentve a költségeket.

A Ford augusztusban rendezvényt tervez, amelyen részletesen bemutatja az Egyesült Államokban gyártandó, áttörő elektromos járműveinek terveit, köztük egy új, 2027-re várható középkategóriás elektromos pick-upot.