Egy július 15-én kiadott NOTAM közleményben tudatta a Budapest Airport a légijárművek üzemeltetőivel és a légitársaságokkal, hogy zavarok vannak a repülőgép-üzemanyag ellátás körül, és hogy ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren működő összes üzemanyag-kiszolgálót érinti.

A közlemény alapján a korlátozás helyi idő szerint július 16-án éjféltől július 31-án éjfélig tart.

Ebben az időszakban úgy kell terveziük az üzemeltetőknek a járataikat, hogy csak minimális üzemanyagot kelljen a budapesti repülőtéren utántölteni, és a lehetséges legnagyobb mennyiséget a kiindulási helyükön vegyék fel – írja az AIRportal.hu.

A lap megkeresésére a Budapest Airport megerősítette, hogy a szolgáltató oldalán az ellátási láncban jelentkező fennakadás miatt átmenetileg kevesebb kerozinkészlet érhető el a repülőtéren. Ezért arra kérik a légitársaságokat, hogy ha lehetséges, csak az utazáshoz szükséges mennyiségű, a kiinduló repülőtereken pedig több üzemanyagot vegyenek fel, amíg a készletek helyre nem állnak az üzemszerű működés szintjére.

Hozzátették, ha a légitársaságok együttműködnek, akkor a kialakult helyzet miatt nem várható járatkésés- vagy törlés.

A repülőtérre a MOL százhalombattai finomítójában, csővezetéken keresztül érkezik a kerozin, de vasúti szállításra is van lehetőség alternatívaként. Ferihegyen jelenleg két üzemanyag-kiszolgáló cég működik, egyik a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft., a másik pedig az AirBP.

A Mol korábban arról számolt be, hogy június elején csőszakasz-cserét hajt végre a vállalat a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán. Ekkor azonban hozzátették, hogy a munkálatok ideje alatt folyamatosan biztosított lesz a kerozin-ellátás. Hogy a mostani problémák összefüggésben állnak-e ezzel, azt nem tudni.

Ilyen még nem történt Ferihegyen, úgy tűnik, bevált az új stratégia

Magyarország felett dübörög a forgalom, a nyári csúcsforgalom hatékony és biztonságos irányításához minden eddiginél több erőforrást mozgósítottak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.