Az amerikai gyorséttermek és hagyományos éttermek elszabadult árai miatt egyre kevesebbek számára megfizethető az étel többek között a McDonald's és a Wendy's láncoknál.

Az alacsony jövedelmű fogyasztók körülbelül negyede (akik az évente 50 ezer dollárnál kevesebbet keresők) azt mondta, hogy az eddig megszokottnál kevesebb gyorséttermi ételt fogyaszt, és körülbelül a felük jár kevesebbet összességében éttermekbe, beleértve a gyorséttermeket is – derült ki a Revenue Management Solutions tanácsadó cég februári felméréséből, amelyet a Reuters idéz. 

Az élelmiszerárak emelkedése jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a fogyasztók visszafogják ezeket a típusú költéseket. Az Egyesült Államokban az élelmiszerárak 2021 januárjától 2024 januárjáig 20 százalékkal emelkedtek. Egy közelmúltban végzett háztartási felmérés azt is kimutatta, hogy az évi 35 000 dollárnál kevesebbet keresők felének nehézséget okoz a mindennapi kiadások kifizetése, és közel 80 százalékuknak vált rendkívül stresszessé az utóbbi időben tapasztalható áremelkedés.

Mindeközben a McDonald's franchise-üzletágának vezetői is arról számoltak be, hogy érzik a visszaesést, főleg azután, hogy egy év alatt mintegy tíz százalékkal emelték az árakat.

Ezért omlott össze a McDonald's: a Big Mac helyett nem finom a Big Tech

Pénteken komoly globális problémával szembesült a McDonald’s. Az étteremláncot mintha ledobta volna magáról a modern, digitális világ. Bizonyos üzleteik be is zártak egy időre. Visszanézve a hamburgeróriás februári tőzsdei beszámolóját, mintha ijesztően a jövőbe láttak volna a cégnél, amikor megkérdőjelezték az általuk bevezetett mesterséges intelligenciát.

A részletekről ITT írtunk bővebben.