A kicsi nem elég, a nagy pedig túl drága. A csokoládéóriás Mondelez ezért új méretet vezet be a Milka szeleteknél, hogy fellendítse csökkenő eladásait - számolt be a német Bild napilap.  

A amerikai multinacionális csokigyártónak nem ez az első próbálkozása a Milkával. Az év elején a népszerű 100 grammos szeletek súlyát mindössze 90 grammra csökkentették sok vásárló nagy bosszúságára, mivel az ár változatlan maradt. Nem véletlen, hogy márciusban a Milkát még „A hónap félrevezető csomagolása” díjjal is megbüntették.

Korábban pedig az XXL szeletek méretét csökkentették 300-ról 250 grammra, de azt is változatlan áron kínálták, nem is fogyott a termék, csak akciósan.

A most piacra dobott „kompromisszumos" Milka mérete a standard és az XXL közötti, súlya 190 gramm. A „Milka Extra” néven futó szeletek kiszállítását már meg is kezdték a kiskereskedőkhöz.

A közepes méretű csokiszelet már kapható Hollandiában, ott az ára 3,79 euró. Németországban a következő hetekben dobják piacra a terméket.

Egyelőre kérdéses, hogy az új köztes méret fordulatot hoz-e a Milka életében. 

A változtatásnak ugyanis kockázatai is vannak: ha a Milka Extrát túl jól fogadják a vásárlók, az kiszoríthatja a meglévő nagyméretű formátumokat – ez pedig végső soron akár kárt is okozhat a vállalatnak.

A Circana piackutató cég felmérése szerint a csokoládéeladások 2025 első negyedévében 12 százalékkal estek vissza. Az ok: a kakaó ára rekordmagasra szökött és sok termelő a megnövekedett költségeket a fogyasztókra hárította. A gyártók ezért most új utakat keresnek a fogyasztók megnyerésére.