A díjemelkedés annak ellenére nem érte el az éves átlagos inflációt, hogy az alkatrészek és a rezsióradíjak is folyamatosan emelkedtek az elmúlt időszakban. A növekedést az fogta fogta vissza kis mértékben, hogy kevesebb új autót helyeztek forgalomba tavaly, így nagyobb volt a használt autókra kötött, alacsonyabb díjú szerződések aránya – nyilatkozta Kozma Gábor, az Insura biztosításközvetítő vezérigazgatója a cég közleményében.

Azt írták, az adatait alapján a tavaly kötött casco biztosítások 12 százalékát 10 évnél idősebb járművekre kötötték.

A hazai személygépkocsi-állomány folyamatosan öregszik, 2023 végén már közel 16 év volt az átlagos életkor.

A közlemény kitér arra is, hogy szinte egyeduralkodónak számítanak a 10 százalékos önrész vállalásával megkötött casco módozatok, azonban 2022-ben még a 10 százalék/50 ezer forintos verzió volt a legkedvezőbb, melyet az autósok 23 százaléka választott.

Ma már azonban csak az autósok 10 százaléka választja ezt. Jelenleg a 60 százalékuk választja a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt, ami így a legnépszerűbb, ugyanakkor a tavalyi 16-ról 27 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik a 10 százalék/200 ezer forintos önrész arányt választják.

A közvetítőcég szerint pozitív fejlemény, hogy a szerződők 38 százaléka köt a cascója mellé kiegészítő biztosítást, a leggyakrabban üvegkár-önrészbiztosítást, de népszerű az avulásmetnes térítés, a hibás tankolás biztosítása, valamint a poggyász- és balesetbiztosítás is.

 

 

 

Egyszerűbb lehet a biztosítási ügyintézés

A biztosítás megkötésének teljes folyamata elérhető lesz online az egyik hazai alkuszcégnél. Ez azt jelenti, hogy a biztosítási típusok jó részét el tudják majd intézni a lakossági ügyfelek akár a telefonjukról is.