A BYD több tisztán elektromos járművet adott el Európában, mint a Tesla a múlt hónapban. A JATO Dynamics jelentése szerint az, hogy a BYD európai eladásai áprilisban 359 százalékkal nőttek az előző évhez képest, azt jelenti, hogy a vállalat globális terjeszkedési erőfeszítései sikeresek – írta meg a CNBC.

Ugyanebben az időszakban a Tesla újabb havi visszaesést jelentett, a teljes volumen 49 százalékkal csökkent. Ez Elon Musk vezérigazgató és a vállalat elleni régióbeli tüntetések után következett be, az adatok 28 európai országból származnak.

Felipe Munoz, a JATO globális autóipari elemzője szerint bár a két márka havi eladási összesítése közötti különbség viszonylag kicsi, a BYD Tesla elleni győzelmének következményei nagy jelentőséggel bírnak.

A BYD egyébként a régióban is megelőzi a jól ismert európai autómárkákat, például Franciaországban a Fiat és a Seat eladásait.

Ez vízválasztó pillanat az európai autópiac számára, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a Tesla évek óta vezeti az európai akkumulátoros elektromos járművek piacát, míg a BYD csak 2022 végén kezdte meg hivatalosan működését Norvégián és Hollandián túl – mondta Munoz.

Ez a növekedés még az új magyarországi üzem termelésének megkezdése előtt bekövetkezett be, amely várhatóan az európai termelési műveletek központjává válik. Magyarországon rendezkedik be európai központjával és K+F bázisával a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a kínai BYD; a budapesti telephely az ötödik magyarországi bázisa lesz. Itt olvashat erről többet >>>

A Tesla állítólag a németországi gyártóüzemének bővítését is tervezi.

Európa a BYD és a Tesla közötti központi csatatérré válik

– mondta Liz Lee, a Counterpoint Research technológiai piackutató cég igazgatóhelyettese. Hozzátette, hogy a régióban várhatóan nagyobb lesz az elektromos járművek növekedése idén, mint Kínában, ahol már most is magas az elektromos járművek penetrációja. 

A BYD egyébként az uniós büntetővámokat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak nevezte.

A büntetővámok a Tesla számára kedvezőnek tűntek, mivel a Kínában gyártott járműveire 7,8 százalékos vámot vetettek ki, szemben a BYD 17 százalékos vámjával. Más kínai elektromosjármű-gyártókra akár 35 százalék körüli vámot is kivetettek. Az EU-ban emellett standard 10 százalékos autóimport-vám van érvényben.

A hibrid járműveket még nem célozták meg az EU vámtarifái.

A BYD részvényei pénteken 3,9 százalékkal emelkedtek a hongkongi kereskedésben, az év eleje óta mintegy 78 százalékkal nőttek.