Budapesten már nem csak nappal, hanem késő este, sőt éjjel is számíthatunk a metróra, nyár eleje óta hosszabb ideig közlekednek a szerelvények, így hetente tízezrek juthatnak haza még egyszerűbben és kényelmesebben. A BKK szerint hamarosan megújulhat az éjszakai hálózat, így a közösségi közlekedés még a jelenleginél is jobb alternatívát jelent majd a taxizás vagy az autózás helyett.
Budapesten június óta meghosszabbított üzemidővel közlekedik az M2-es, az M3-as és az M4-es metró.
A módosítás a megváltozott utazási szokásokhoz igazodik,
hétköznap a belvárosból éjfél körül, hétvégén pedig hajnali 1 óra körül indulnak az utolsó szerelvények, ráadásul 10 percenként. Ennek köszönhetően ma már sokkal kényelmesebben és gyorsabban lehet hazajutni a belvárosból éjszaka is.
Az új metrómenetrend bevezetése óta a BKK-bérlet is többet ér, hiszen ugyanazért az árért több, jobb szolgáltatást kapnak a fővárosban közlekedők – írta közleményében a Budapesti Közlekedési Központ. A hosszabb metróüzemmel kapcsolatos első tapasztalatok pozitívak: a meghosszabbított üzemidő alkalmával a csúcskeresztmetszeteken (két egymás követő állomás közötti szakasz, amelyen a legtöbben utaznak) hetente több mint tízezer utazás történik, egy átlagos hétvégi napon pedig több mint 3000-en utaznak a metrókon éjszaka ezeken a helyszíneken. Mindez jól mutatja, mekkora igény van a biztonságos és gyors éjszakai közlekedés fejlesztésére.
Elindult a főváros éjszakai közlekedésének teljes megújítása
A 2025. június 1-én meghosszabbított metróüzem csupán az első lépése annak a hosszabb távú törekvésnek, hogy az éjszakai közösségi közlekedés teljesen megújuljon – tették hozzá. A meghosszabbított üzemidőhöz nappali és éjszakai járatok, valamint a MÁV elővárosi vasúti- és autóbuszos menetrendje is igazodik. A BKK célja, hogy a jelenlegi hálózat észszerűsítésével, módosításával és logikusabb kapcsolódásaival egy olyan éjszakai rendszer jöjjön létre, amely minél jobban hasonlít a nappali hálózatra.
Megvalósulhat a régi álom: elindulhat a metró meghosszabbítása
Előzetes piaci konzultációt indított a BKK a kisföldalatti korszerűsítésére. Az elképzelések szerint meghosszabbítanák az M1 metróvonalat. Új járműpark beszerzését egyelőre nem tervezik.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek