Nem csak a pályamatricákra és a biztosításra érdemes figyelni, ha külföldi autós nyaralásra indulunk, hanem arra is, hogy az autónk le lépje át a súlyhatárt.

A súlyhatár az adott autó forgalmi engedélyében szerepel, az autó saját tömegén túl az utasokat, a csomagokat, valamint akár a tetőbox tartalmát is beleszámítva adja a maximális értéket – írja a Dívány.

Aki ezt a súlyhatárt túllépi, annak komoly következményekkel kell számolnia. A lap felidézi, hogy a büntetés mértéke a túllépés százalékos arányától függ.

  • 5-10 százaléka túllépés esetén enyhébb, 300 eurós,
  • 20-30 százalék felett viszont már jóval magasabb, nagyjából 800 eurós bírságra és komolyabb szankciókra lehet számítani.

A lap szerint Németországban és Ausztriában különösen szigorúan ellenőrzik a tehergépjárművek, lakóautók és utánfutók túlsúlyát. Ausztriában gyakoriak a közúti mérőállomások és a mobil ellenőrzések.

Ha ismeri ezeket a szabályokat, durva büntetéseket úszhat meg

Aki tisztában van a megállás, illetve a várakozás fogalmával, a KRESZ-táblák jelentésével, az ne olvasson tovább, de szerintünk érdemes feleleveníteni a tudást, mert könnyen belecsúszhatunk egy jó kis bírságba. Ezúttal a pakolási szabályokról szól az Autós Nagykoalíció figyelemfelhívó-oktató sorozata.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.