Érintettek vagyunk, hiszen a járműgyártásunk egy részét az amerikai piacon értékesítjük, illetve motorjaink is kerülnek olyan autókba, amelyeket a VW Konszern az Egyesült Államokba szállít – ennyit reagált Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációs igazgatója a Trump-vámokra a Telexnek. Az Audi magyarországi gyára az Audi Q3-as modellt szállítja az óceánon túlra, a Győrben gyártott Q3-asok mintegy 20 százaléka landol ott, ez mintegy 33 ezer autót jelent.
Győrben gyártják a Cupra Terramar típust is, amely az év autója lett, ezt viszont nem exportálják. A motorok esetében százezres nagyságrend lehet érintett, a világ legnagyobb motorgyárában tavaly – a világ számos piacára – másfél milliót gyártottak.
Az Audi március közepén a következő adatokat hozta nyilvánosságra:
Az Audi Hungaria Zrt. 8,611 milliárd euró (3426,7 milliárd forint) árbevételt ért el 2024-ben, ami 491 millió euróval (195,4 millió forint) kevesebb, mint 2023-ban.
A vállalat tavalyi üzemi tevékenységének eredménye 368 millió euró (146,4 milliárd forint) volt, míg 2023-ban ez az eredmény 352 millió eurót (140 milliárd forint) ért el. Adózott eredménye 304 millió euró (120,9 milliárd forint) lett, szemben a 2023-ban elért 354 millió euró (140,8 milliárd forint) nyereséggel.
Az Audi Hungaria tavaly 340 millió euró (135,3 milliárd forint) értékben fektetett be. A fő projektek az elektromos hajtások új generációja, a MEBeco sorozatgyártásának előkészítése, valamint az Audi Q3 utódmodell gyártásának előkészítése voltak.
A cég 1993-as alapítása óta összesen 12,9 milliárd euró (5133,5 milliárd forint) értékben valósultak meg befektetések a telephelyen.
Tavaly a vállalat 1 580 991 hajtásláncot gyártott a győri telephelyen, 79 434-gyel kevesebbet, mint 2023-ban. A gyártott motorokból 151 899 elektromos hajtású volt.
2024-ben 179 710 jármű gördült le a futószalagról (beleértve az SKD-gyártást), ami 1935 darabbal több, mint az előző évben. A járművekből 99 288 Audi Q3, 63 759 Audi Q3 Sportback és 2024 szeptemberétől 16 663 Cupra Terramart gyártottak.
Michael Breme, az Audi Hungária igazgatóságának elnöke március 18-án, amikor még nem lehetett tudni a vám mértékéről, egyértelművé tette, hogy a helyzetre a választ nem Győrből hanem Németországból adják meg. Az Audi AG vagy a Volkswagen Konszern dönt majd.
Érkezik az AUDI első e-autója, a jól ismert karikák nélkül
Ne lepődjön meg, ha a megszokott négykarikás logó helyett az AUDI feliratot látja majd autókon. Akkor minden bizonnyal a német cég és a kínai SAIC közös vállalatának járműveit látja. Az első modellt áprilisban mutatják be a nagyközönségnek.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Ügyet intézne a NAV-nál az ünnepek alatt? Mutatjuk, mikor és hogyan tud
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt