Tízéves termelési rekord dőlt meg tavaly az Audi győri gyárában, a 177 ezer autó kiemelkedő teljesítményt jelent – írta hivatalos közösségi oldalán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Hozzátette: Magyarország neve most már végérvényesen egybeforrott az egész európai gazdaság gerincoszlopát adó modern német autóiparral.

Az Audi Hungaria 2023-ban tízéves termelési csúcsot döntött a járműgyártásban – derült ki a vállalat közleményéből. A győri Audinál összesen 177 775 gépjármű (beleértve az SKD-gyártást) gördült le a gyártósorról, szemben a 2022-es 171 134 darabbal.

Szijjártó Péter bejegyzése szerint az Audi fantasztikus teljesítménye mellett érdemes megnézni a Mercedes kecskeméti gyárának folyamatos bővítését és a BMW debreceni építkezését.

 

Mindezeknek köszönhetően Magyarország egy egészen exkluzív elitklub tagja lett

 

– foglalta össze és hozzátette, mindössze három olyan ország van a világon (Kína és Németország a másik kettő), ahol mindhárom német prémium autómárka önálló gyárral rendelkezik.

Szijjártó Péter megjegyezte: bár a nyugat-európai politikusok egy része folyamatosan a kínai és az európai gazdaság szétválasztásának ideológiáját terjeszti, az élet szerencsére teljesen másként van: a német vállalatokat kiszolgáló nagy keleti – kínai és koreai – akkumulátorgyárak után Magyarországra hozza első európai autógyárát a világ legnagyobb – immár a Teslát is megelőző – elektromos autógyártó vállalata, a kínai BYD is.

Mennyivel jobb lenne, ha a nyugat-európai liberális politikusok is két lábbal állnának a földön, s belátnák: a civilizált kelet-nyugat együttműködés a legjobb garancia a békére és a nyugodt fejlődésre – zárta bejegyzését Szijjártó Péter.

 

 

 

Közben leáll az európai Tesla-gyártás a jemeni lázadók miatt. A Vörös-tengeren kialakult válság miatt akadoznak a szállítási útvonalak, ezért a Tesla január 29-től február 11-ig leállítja az autógyártást Berlin melletti, egyetlen európai üzemében. Erről itt írtunk részletesebben >>>